AJc301 Didaktika anglického jazyka

Pedagogická fakulta
podzim 2017
Rozsah
0/0/2. 24 hodin. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
PhDr. Alena Dobrovolná, Ph.D. (přednášející)
Garance
doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
AJc301/01: Pá 29. 9. 14:50–16:30 učebna 58, Pá 13. 10. 14:50–16:30 učebna 58, Pá 27. 10. 14:50–16:30 učebna 58, Pá 10. 11. 14:50–16:30 učebna 58, Pá 1. 12. 14:50–16:30 učebna 58, Pá 15. 12. 14:50–16:30 učebna 58, A. Dobrovolná
Předpoklady
Good knowledge of pedagogy. Master (Mgr.)degree in English.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
To consolidate theoretical knowledge of didactics;
To understand and explain the basic principles and problems of teaching English as a foreign language;
To apply theoretical knowledge to practice.
To focus on the target group of the secondary school students
Výstupy z učení
By the end of the course the students will be able: to consolidate theoretical knowledge of didactics;
to understand and explain the basic principles and problems of teaching English as a foreign language;
to apply theoretical knowledge to practice.
Osnova
  • 1. Characteristics of a secondary school learner
  • 2. Differentiation in language classrooms
  • 3. Teaching receptive skills to secondary students
  • 4. Teaching productive skills to secondary students
  • 5. Teaching English through content and CLIL
  • 6. Teaching materials for secondary school students
Literatura
  • LEVY, Meredith a Nicholas MURGATROYD. Pairwork and groupwork : multi-level photocopiable activities for teenagers. New York: Cambridge University Press, 2009, 119 s. ISBN 9780521716338. info
  • BUDDEN, Joanna. Teen world : multi-level photocopiable activities for teenagers. New York: Cambridge University Press, 2009, 112 s. ISBN 9780521721554. info
  • Language activities for teenagers. Edited by Seth Lindstromberg. 1st pub. New York: Cambridge University Press, 2004, xi, 225. ISBN 9780521541930. info
  • SCHRATZ, Michael a Herbert PUCHTA. Teaching teenagers : model activity sequences for humanistic language learning. 1st ed. Harlow: Longman Group UK, 1993, 135 s. ISBN 0582037638. info
  • PALIM, John, Phyllis VANNUFFEL a Paul POWER. Tombola : communication activities for teenagers. Illustrated by Tony Richardson - Nigel Tyson - John Crawford Fraser. Walton-on-Thames: Nelson, 1992, 96 s. ISBN 0175559678. info
Výukové metody
workshop, seminar, discussions, problem solving
Metody hodnocení
presentation of a class activity, contribution into an electronic forum
Vyučovací jazyk
Angličtina
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2018, podzim 2019, podzim 2020, podzim 2021, podzim 2022, podzim 2023.