PdF:CH2MP_3P5C Chemické profesní praktikum - Informace o předmětu
CH2MP_3P5C Chemické profesní praktikum
Pedagogická fakultapodzim 2017
- Rozsah
- 0/2/0. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. Mgr. Hana Cídlová, Dr. (cvičící)
doc. RNDr. Luděk Jančář, CSc. (cvičící)
Mgr. Petr Ptáček, Ph.D. (cvičící) - Garance
- doc. RNDr. Petr Sládek, CSc.
Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Jachymiáková
Dodavatelské pracoviště: Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- CH2MP_3P5C/01: Út 11:10–12:50 laboratoř 80, H. Cídlová, L. Jančář, P. Ptáček
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství chemie pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství chemie pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Cíle předmětu
- Předmět završuje oborově didaktickou přípravu budoucího učitele chemie na ZŠ.
Hlavním cíle kurzu je realizovat a posuzovat pedagogické mikrovýstupy studentů. Mikrovýstupy jsou záměrně typizované. Každý mikrovýstup má specifickou strukturu a zadání, na které se student předem se připravuje. Studenti se učí bezprostředně a okamžitě reagovat na simulované nestandardní situace (simulace různého chování žáků při výuce chemie). Mikrovyučování a videosimulace mají preferovat a kultivovat především studentovy sebereflektivní aktivity.
Na konci kurzu bude student schopen. - klást otázky (rozhovor, frontální opakování, zkoušení);
- řešit problémové situace;
- prakticky uplatňovat nové vzdělávací strategie ve výuce chemie;
- vybrat vhodné motivační prostředky pro výuku daného tématu;
- provést komplexní analýzu simulované neočekávané, problémové, resp. konfliktní situace (identifikace, kvalifikace a řešení). - Osnova
- - Seznámení s technickým vybavením pro výuku (kamera, projektor, notebook, interaktivní tabule): ukázky, praktické seznámení.
- - Zkoušení, tvorba otázky a hodnocení; zásady tvorby didaktického testu.
- - Jak řešit problémové situace při výuce chemie.
- - Nové vzdělávací strategie ve výuce chemie.
- - Jak motivovat ve výuce chemie.
- - Tvorba pomůcek pro výuku chemie.
- Průběžná realizace pedagogických mikrovýstupů na zadané odborné téma a jejich hodnocení ostatními studenty a vyučujícím.
- Literatura
- BUDIŠ, Josef. Cesta k profilu absolventa učitele chemie na ZŠ. In Profil učitele chemie I. první vydání. Hradec Králové: Pedagogická fakulta UHK, 2002, s. 21-27. ISBN 80-7041-856-7. info
- BUDIŠ, Josef a Jiří ŠIBOR. Zkušenosti s profesním výcvikem učitelů chemie pro ZŠ. první vydání. Hradec Králové: Pedagogická fakulta UHK, 2002, s. 22-29. ISBN 80-7041-856-7. info
- Učitel - vyučování - situace. Edited by Josef Budiš - Vladimír Jůva. Brno: Paido - edice pedagogické literatury, 1995. info
- Výukové metody
- seminář
praktická cvičení, projekt, diskuse - Metody hodnocení
- Aktivní účast v seminářích, prezentace zadaných úkolů, vypracování modulu
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2017/CH2MP_3P5C