DI3DC_DSPD Special education for traffic education

Faculty of Education
Autumn 2017
Extent and Intensity
0/0/0. 3 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
M. Zahradníková (lecturer), doc. RNDr. Petr Sládek, CSc. (deputy)
P. Konvalinka (lecturer), doc. RNDr. Petr Sládek, CSc. (deputy)
Guaranteed by
doc. RNDr. Petr Sládek, CSc.
Department of Physics, Chemistry and Vocational Education – Faculty of Education
Contact Person: Jana Jachymiáková
Supplier department: Department of Physics, Chemistry and Vocational Education – Faculty of Education
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives
The aim of the course is to highlight the specificities of transport and transport skills education for people with sensory, motor or mental disabilities
Syllabus
  • Specific transport education and training of people with sensory disabilities Specific transport education and training of people with motor disabilities Specific transport education and training of people with mental disabilities
Literature
  • VÍTKOVÁ, Marie and Miroslava BARTOŇOVÁ. Strategie ve vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a specifické poruchy učení (Strategies in education of pupils with special education needs and specific learning disorders). 1st ed. Brno: Paido Brno, 2007, 159 pp. Edice pedagogické literatury. ISBN 978-80-7315-140-9. info
  • VÍTKOVÁ, Marie. Integrativní speciální pedagogika. Integrace školní a sociální (Integrative special education. Integration of school and social.). 2nd ed. Brno: Paido Brno, 2004, 463 pp. Edice pedagogické literatury. ISBN 80-7315-071-9. info
  • VÍTKOVÁ, Marie. Otázky speciálně pedagogického poradenství (Problems in Special Educational Counselling). 2nd ed. Brno: MSD, spol. s.r.o., 2004, 261 pp. Edice pedagogické literatury. ISBN 80-86633-23-3. info
  • VÍTKOVÁ, Marie. Edukace žáků s těžkým postižením a svíce vadami. In Integrativní školní (speciální) pedagogika. 1st ed. Brno: MSD, spol. s. r. o., Skorkovského 70a, Brno, 2003, p. 152 - 174. ISBN 80-214-2359-5. info
  • VÍTKOVÁ, Marie. Podpora vzdělávání dětí a žáků s těžkým zdravotním postižením. Praha: Institut pedagogicko-psychologického poradenství ČR, 2001, 34 l. info
  • Podpora vzdělávání dětí a žáků s těžkým zdravotním postižením. Edited by Marie Vítková. Praha: Institut pedagogicko-psychologického poradenství ČR, 2001, 23, [17] info
  • VÍTKOVÁ, Marie and Jiřina KLENKOVÁ. Základy komunikace s těžce tělesně postiženými a těžce mentálně postiženými dětmi. Aspekty bazálně dialogického principuvýchovy (Basic communication with heavily physically and mentally handicapped children. Aspects of basal dialogic principle of education). In Logopedie I. Brno: Paido, edice pedagogické lite ratury, 1997, p. 63-79. 57. ISBN 80-85931-41-9. info
  • PIPEKOVÁ, Jarmila and Marie VÍTKOVÁ. Sociálně pedagogické aspekty ve speciální pedagogice : sborník k projektu EXTRA 1995 "Sociální pedagogika a její funkce v integraci postižených". Brno: Paido, 1996, 136 s. ISBN 8085931273. info
Teaching methods
lectures
Assessment methods
written test
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
The course is taught annually.
The course is taught: in blocks.
Information on the extent and intensity of the course: 8 hodin.
The course is also listed under the following terms Autumn 2011, Autumn 2012, Autumn 2013, Autumn 2014, Autumn 2015, Autumn 2016, Autumn 2018.
  • Enrolment Statistics (Autumn 2017, recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/autumn2017/DI3DC_DSPD