PdF:DI3DC_DSPD Special education for traff - Course Information
DI3DC_DSPD Special education for traffic education
Faculty of EducationAutumn 2017
- Extent and Intensity
- 0/0/0. 3 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- M. Zahradníková (lecturer), doc. RNDr. Petr Sládek, CSc. (deputy)
P. Konvalinka (lecturer), doc. RNDr. Petr Sládek, CSc. (deputy) - Guaranteed by
- doc. RNDr. Petr Sládek, CSc.
Department of Physics, Chemistry and Vocational Education – Faculty of Education
Contact Person: Jana Jachymiáková
Supplier department: Department of Physics, Chemistry and Vocational Education – Faculty of Education - Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Pedagogické studium pro pracovníky v dopravní výchově a státní správě pro dopravu (programme PdF, C-CV)
- Course objectives
- The aim of the course is to highlight the specificities of transport and transport skills education for people with sensory, motor or mental disabilities
- Syllabus
- Specific transport education and training of people with sensory disabilities Specific transport education and training of people with motor disabilities Specific transport education and training of people with mental disabilities
- Literature
- VÍTKOVÁ, Marie and Miroslava BARTOŇOVÁ. Strategie ve vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a specifické poruchy učení (Strategies in education of pupils with special education needs and specific learning disorders). 1st ed. Brno: Paido Brno, 2007, 159 pp. Edice pedagogické literatury. ISBN 978-80-7315-140-9. info
- VÍTKOVÁ, Marie. Integrativní speciální pedagogika. Integrace školní a sociální (Integrative special education. Integration of school and social.). 2nd ed. Brno: Paido Brno, 2004, 463 pp. Edice pedagogické literatury. ISBN 80-7315-071-9. info
- VÍTKOVÁ, Marie. Otázky speciálně pedagogického poradenství (Problems in Special Educational Counselling). 2nd ed. Brno: MSD, spol. s.r.o., 2004, 261 pp. Edice pedagogické literatury. ISBN 80-86633-23-3. info
- VÍTKOVÁ, Marie. Edukace žáků s těžkým postižením a svíce vadami. In Integrativní školní (speciální) pedagogika. 1st ed. Brno: MSD, spol. s. r. o., Skorkovského 70a, Brno, 2003, p. 152 - 174. ISBN 80-214-2359-5. info
- VÍTKOVÁ, Marie. Podpora vzdělávání dětí a žáků s těžkým zdravotním postižením. Praha: Institut pedagogicko-psychologického poradenství ČR, 2001, 34 l. info
- Podpora vzdělávání dětí a žáků s těžkým zdravotním postižením. Edited by Marie Vítková. Praha: Institut pedagogicko-psychologického poradenství ČR, 2001, 23, [17] info
- VÍTKOVÁ, Marie and Jiřina KLENKOVÁ. Základy komunikace s těžce tělesně postiženými a těžce mentálně postiženými dětmi. Aspekty bazálně dialogického principuvýchovy (Basic communication with heavily physically and mentally handicapped children. Aspects of basal dialogic principle of education). In Logopedie I. Brno: Paido, edice pedagogické lite ratury, 1997, p. 63-79. 57. ISBN 80-85931-41-9. info
- PIPEKOVÁ, Jarmila and Marie VÍTKOVÁ. Sociálně pedagogické aspekty ve speciální pedagogice : sborník k projektu EXTRA 1995 "Sociální pedagogika a její funkce v integraci postižených". Brno: Paido, 1996, 136 s. ISBN 8085931273. info
- Teaching methods
- lectures
- Assessment methods
- written test
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course can also be completed outside the examination period.
The course is taught annually.
The course is taught: in blocks.
Information on the extent and intensity of the course: 8 hodin.
- Enrolment Statistics (Autumn 2017, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/autumn2017/DI3DC_DSPD