PdF:FC2802 Práce ve fyzikální didaktické - Informace o předmětu
FC2802 Práce ve fyzikální didaktické laboratoři
Pedagogická fakultapodzim 2017
- Rozsah
- 0/0/1. 4 hodiny. 5 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- Mgr. Petr Novák, Ph.D. (přednášející)
PhDr. Mgr. Michaela Drexler (přednášející)
PhDr. Jan Válek, Ph.D. (přednášející) - Garance
- doc. RNDr. Petr Sládek, CSc.
Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Jachymiáková
Dodavatelské pracoviště: Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta - Rozvrh
- Út 14:50–15:35 laboratoř 84; a Pá 22. 9. 13:55–15:35 učebna 21, Pá 6. 10. 14:50–16:30 učebna 21
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 12 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/12, pouze zareg.: 0/12 - Mateřské obory/plány
- Učitelství fyziky pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství fyziky pro základní školy (program PdF, N-TV)
- Učitelství fyziky pro základní školy (program PdF, N-ZS) (2)
- Cíle předmětu
- Hlavním cílem předmětu je získat dovednosti při práci s didaktickou technikou, materiálem a pomůckami, potřebnými pro výuku fyziky. Absolventi budou schopni samostatně používat didaktickou techniku a vhodně ji používat při výuce.
Vědomosti: didaktická technika, názornost, ICT.
Dovednosti: osvojení obsluhy a implementace didaktické techniky do výuky fyziky.
Postoje: akceptovat význam didaktické techniky ve výuce, zejména pro zvýšení názornosti výuky
Výstupy: Po absolvování předmětu by měl student vědět a umět:
- navrhnout a vytvořit různé typy audiovizuálních výukových prvků
- vhodně implementovat didaktickou techniku a vhodné materiály do výuky fyziky
- akceptovat význam ICT pro současnou NET-generaci žáků a být otevřen pro celoživotní vzdělávání v této oblasti - Výstupy z učení
- Po absolvování předmětu by měl student vědět a umět: navrhnout a vytvořit různé typy audiovizuálních výukových prvků vhodně implementovat didaktickou techniku a vhodné materiály do výuky fyziky akceptovat význam ICT pro současnou NET-generaci žáků a být otevřen pro celoživotní vzdělávání v této oblasti
- Osnova
- Sylabus seminářů (po týdnech či blocích):
- Názornost ve výuce fyziky
- ICT ve výuce fyziky
- Historie didaktické techniky: fotoaparát, kamera, filmový projektor, epidiaskop, diaprojektor, zpětný projektor, videorekordér, DVDrekordér aj.
- Využití PC, tabletů, mobilních telefonů ve výuce.
- Digitální fotoaparát.
- Videokamera.
- Dataprojektor, vizualizér.
- Zásady tvorby fotografie.
- Zásady tvorby filmu (klipu).
- Interaktivní tabule.
- Tvorba scénáře a ozvučení.
- Didaktické zásady implementace didaktické techniky do výuky fyziky.
- Perspektivy aplikace didaktické techniky ve výuce fyziky.
- Literatura
- doporučená literatura
- Manuály k používaným přistrojům.
- neurčeno
- ČERNÝ, Michal. Interaktivní tabule: Open Sankoré a Smart Notebook. Metodický portál RVP: Základní vzdělávání [on-line]. Národní ústav pro vzdělávání, 2015. ISSN 1802-4785. URL info
- BEDNÁROVÁ, Renáta a Ondřej DUFEK. Interaktivní tabule ve výuce fyziky. In RNDr. Miroslav Randa, Ph.D. Moderní trendy v řípravě učitelů fyziky 5. Plzeň, 2011, s. 20-26, 6 s. ISBN 978-80-261-0030-0. info
- BEDNÁROVÁ, Renáta. Využití interaktivní tabule vy výuce fyziky. In Studium učitelství fyziky a badatelsky orientovaná výuka v České republice 2010. 2010. info
- Výukové metody
- Laboratorní cvičení. Samostatná práce s přístroji.
- Metody hodnocení
- Prezenční studium, Kombinované studium, CŽV studium:
Praktická zkouška. Příprava prezentace pro interaktivní tabuli. - Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každý semestr.
- Statistika zápisu (podzim 2017, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2017/FC2802