PdF:FC5004 Informační a komunikační techn - Informace o předmětu
FC5004 Informační a komunikační technologie 1
Pedagogická fakultapodzim 2017
- Rozsah
- 1/0/1. 8 hodin. 4 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- PhDr. Jan Válek, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- doc. RNDr. Petr Sládek, CSc.
Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Jachymiáková
Dodavatelské pracoviště: Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- FC5004/prez: Út 15:45–16:30 laboratoř 84, St 12:05–12:50 laboratoř 84, J. Válek, Pro prezenční formu studia - výuka pondělí až čtvrtek
FC5004/komb: So 7. 10. 14:50–16:30 učebna 5, 16:40–18:20 učebna 5, So 2. 12. 9:20–11:00 učebna 5, So 16. 12. 14:50–16:30 učebna 5, J. Válek, Pro kombinovanou formu studia - výuka sobota - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství praktického vyučování (program PdF, B-SPE) (3)
- Učitelství praktického vyučování (program PdF, B-SPE, směr Obory obchodu a služeb)
- Učitelství praktického vyučování (program PdF, B-SPE, směr Technické obory)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je získání přehledných vědomostí spojených s oblastí informačních a komunikačních technologií, dále pak základní dovednosti pro práci s předloženou technikou. Aplikace získaných vědomostí a dovedností v praktickém životě a realizované výuce.
Vědomosti: odborná terminologie z IT;
Dovednosti: vyhledávat informace na Internetu; stahovat, editovat a konvertovat obrázky; umět pracovat v textovém editoru, zvládat psaní výukového textu s dodržením zadaných formálních úprav; umět vytvořit multimediální výukovou prezentaci;
Postoje: osvojit si hodnoty objektivity a významu pedagogické práce; vhodné použití techniky podle náročnosti probíraného studia - Výstupy z učení
- Po absolvování předmětu by měl student vědět a umět:
- určit vhodnost a způsob nasazení technologií do výuky
- vytvořit studijní opory s použitím vlastní techniky a běžně dostupných programů
- aplikovat získané vědomosti ve výuce - Osnova
- Předmět je nyní průběžně inovován v období řešení projektu (2011-2013) > CZ.1.07/2.2.00/15.0205 "Inovace akreditovaného bakalářského studijního oboru Učitelství praktického vyučování".
- Informační systém MU
- Základní pojmy informačních a komunikačních technologií, architektura počítače (von Neumannova) a princip jeho činnosti, číselné soustavy, princip činnosti některých periferií počítače a úvod do sítí
- Práce s operační systémem MS Windows
- Vyhledávací techniky na Gogole.com
- Nástroje Google.com pro zpracování dat
- Google jako výpočetní nástroj, Wolfram|Alpha
- Kancelářské balíky - úvod (offline i online)
- Dynamické modelování
- Úvod do tvorby webových prezentací pomocí (X)HTML a CSS
- Úvod do typografie pro psaní VŠ prací
- Literatura
- povinná literatura
- ČÍRTKOVÁ, Z., ČÍRTEK, P.: Úvod do světa počítačů a informačních sítí :Texty k otevřenému a distančnímu vzdělávání. Řada: Informatika. Olomouc : Andragogé - Centrum otevřeného a distančního vzdělávání Univerzity Palackého, 1999. 60 s., ISBN 80-244-0156-
- FRANCŮ, Marie. Jak zvládnout testy ECDL. 3. aktual. a rozšíř. vyd. Brno: Computer Press, 2009, 176 s. ISBN 9788025126530. info
- KOSEK, Jiří. HTML : tvorba dokonalých WWW stránek : podrobný průvodce. 1. vyd. Praha: Grada, 1998, 291 s. ISBN 8071696080. info
- doporučená literatura
- VRBA, J., VŠETULOVÁ, M.: Multimediální technologie ve vzdělávání :Texty k otevřenému a distančnímu vzdělávání. Řada: Informatika. Olomouc : Andragogé - Centrum otevřeného a distančního vzdělávání Univerzity Palackého, 2003. 65 s., ISBN 80-244-0562-8
- MEYERS, Michael a Scott JERNIGAN. Osobní počítač : názorný průvodce hardwarem, systémem a sítěmi. Vyd. 1. Brno: CP Books, 2005, 815 s. ISBN 8025108341. info
- HORÁK, Jaroslav a Milan KERŠLÁGER. Počítačové sítě pro začínající správce. Vyd. 1. Praha: Computer Press, 2001, xiii, 165. ISBN 8072265660. info
- SLAVÍK, Jan a Jaroslav NOVÁK. Počítač jako pomocník učitele :efektivní práce s informacemi ve škole. Vyd. 1. Praha: Portál, 1997, 119 s. ISBN 80-7178-149-5. info
- Výukové metody
- Výklad, přednáška, rozhovor, diskuse, teoretická výuka kombinovaná s praktickými příklady, práce v laboratoři.
- Metody hodnocení
- Prezenční studium:
Seminář je hodnocen z průběžných úkolů. Termín odevzdání úkolů je vždy neděle posledního výukového týdne v semestru.
V semináři/cvičení jsou povoleny 3 absence.
Zkouška: Absolvování závěrečného písemného testu s úspěšností minimálně 75 %, po kterém následuje ústní zkouška podle osnovy předmětu.
Kombinované studium:
Studenti odevzdávají průběžné úkoly. Termín odevzdání úkolů je vždy neděle posledního výukového týdne v semestru.
Výuka může probíhat bezkontaktně
Zkouška: Absolvování závěrečného písemného testu s úspěšností minimálně 75 %, po kterém následuje ústní zkouška podle osnovy předmětu.
CŽV studium:
Studenti odevzdávají průběžné úkoly. Termín odevzdání úkolů je vždy neděle posledního výukového týdne v semestru.
Výuka může probíhat bezkontaktně
Zkouška: Absolvování závěrečného písemného testu s úspěšností minimálně 75 %, po kterém následuje ústní zkouška podle osnovy předmětu. - Navazující předměty
- Informace učitele
- http://upv.ped.muni.cz/
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2017, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2017/FC5004