MSBP_POSV Praktikum osobnostní a sociální výchovy

Pedagogická fakulta
podzim 2017
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. et Mgr. Matěj Stříteský, Ph.D. (přednášející)
PhDr. Kateřina Koros Bartošová, Ph.D. (cvičící)
PhDr. Jaroslav Řezáč, CSc. (cvičící)
Mgr. Tereza Škubalová, Ph.D. (cvičící)
Garance
doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D.
Katedra primární pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Soňa Kudelová
Dodavatelské pracoviště: Katedra psychologie – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
MSBP_POSV/01: Út 12:05–13:45 učebna 34, K. Koros Bartošová, T. Škubalová
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem kurzu je během praktických cvičení si osvojit metody OSV, kdy OSV chápeme jako učení odpovědnému vztahu k sobě , druhým i okolnímu světu. Cílem jednotlivých cvičení je porozumět sobě samému, uvědomit si postavení sebe v okolním světě, naučit se správně komunikovat, učit se partnerské citlivosti, kooperaci, schopnosti vytvořit skupinu a formovat v ní vztahy pomocí metod tvořivé dramatiky.
Osnova
  • The goal of the subject is getting acquainted with the fundamentals of the theory of socially-psychological training, acquiring capability to prepare and realise partial techniques of an interactive training in a managerial work and in a practical exercise to acquire a view of his own interactive skills (perceptional, communicative, organisational) and social marks influencing the relations to people and personal interactive style.
Literatura
  • KOMÁRKOVÁ, Růžena, Ivan SLAMĚNÍK a Josef VÝROST. Aplikovaná sociální psychologie III. Praha: Grada, 2001. ISBN 80-247-0180-4. info
Výukové metody
Cílem předmětu je seznámení se základy teorie sociálně-psychologického výcviku, získání způsobilosti připravit a realizovat dílčí techniky interakčního výcviku v práci manažera a v praktickém cvičení získat náhled na vlastní interakční dovednosti (percepční, komunikační,organizační) a sociální rysy ovlivňující vztahy k lidem a osobní interakční styl. I.část: příprava na cvičení (teoretická východiska „IV“; zásady práce s výcvikovou skupinou) II. část cvičení (interakční etudy; modelové situace)
Metody hodnocení
Zápočet se uděluje za aktivní účast na cvičení
Informace učitele
VALENTA, J. učit se BÝT.Praha : Agentura Strom, 2000. ISBN 80-86106-08-X CANFIELD, J.; SISSONE, F. Hry pro výchovu k odpovědnosti a sebedůvěře. Praha : Portál, 1998. CANGELOSI, J.S. Strategie řízení třídy. Praha : Portál, 1994. HERMOCHOVÁ, S. Hry pro život 1, 2. Praha : Portál, 1994. KŘIVOHLAvÝ, J. Jak si navzájem lépe rozumíme. Praha : Svoboda, 1988. KASÍKOVÁ, H. Kooperativní učení, kooperativní škola. Praha : Portál, 1997. MERTIN, V.; ŠIMANOVSKÝ, Z. Hry pomáhají s problémy. Praha : Portál, 1996.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2009, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2018.