PdF:XTIk02 Praktické činnosti - Informace o předmětu
XTIk02 Praktické činnosti
Pedagogická fakultapodzim 2017
- Rozsah
- 0/0/1. 12 konzultací. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Ing. Gabriela Štěpánová (cvičící)
Mgr. Petr Vybíral, Ph.D. (cvičící) - Garance
- Ing. Gabriela Štěpánová
Katedra technické a informační výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Ing. Gabriela Štěpánová
Dodavatelské pracoviště: Katedra technické a informační výchovy – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- XTIk02/01: Pá 29. 9. 7:30–9:10 učebna 25, Pá 10. 11. 7:30–9:10 učebna 25, Pá 24. 11. 7:30–9:10 učebna 25, Pá 8. 12. 7:30–9:10 učebna 25, P. Vybíral
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství pro mateřské školy (program PdF, B-PMP)
- Cíle předmětu
- Předmět Praktické činnosti se zaměřuje na rozvoj vědomostí a dovedností studentů v oblasti práce s přírodními a technickými materiály, a dále s možností využití konstrukčních a elektrotechnických stavebnic a výpočetní techniky v předškolním vzdělávání. V semináři se studenti seznámí se současným pojetím v oblasti práce s materiály, s pracovními pomůckami a nástroji využívanými při práci s dětmi předškolního věku a aplikují tyto poznatky při realizaci námětů z přírodních a technickým materiálů. Osvojí si zásady spontánní a řízené činnosti v oblasti práce s konstrukčními a elektrotechnickými stavebnicemi a výběru vhodných multimediálních aplikací v práci pedagoga v předškolním vzdělávání. Studenti: 1. Navrhnou a aplikují multimediální softwarovou aplikaci v předškolním vzdělávání. 2. Osvojí si základní techniky práce s papírem, přírodními a technickými materiály. 3. Osvojí si základní techniky práce s textilními materiály 4. Navrhnou a popíšou pomůcky a nástroje používané při práci s přírodními a technickými materiály. 6. Navrhnou a definují vhodné typy konstrukčních a elektrotechnických stavebnic vhodných pro předškolní vzdělávání.
- Osnova
- Sylabus semináře 1. blok: Zásady bezpečné práce s pracovními pomůckami a nástroji využívanými v předškolním vzdělávání. 2. blok: Technologie práce s papírem, přírodními a technickými materiály. 3. blok: Práce se stavebnicemi – přehled montážních a elektrotechnických stavebnic, práce podle návodu a schématu, řešení problémových úloh. 4. blok: Multimediální programy a interaktivní materiály ve výuce v MŠ, internetové portály.
- Literatura
- CLAYCOMB, Patty. Školka plná zábavy : kalendář tvořivých her pro předškolní děti. Translated by Jiří Bumbálek. Vydání čtvrté. Praha: Portál, 2011, 246 stran. ISBN 9788073679132. info
- PEDEVILLA, Pia. Tvořit se dá ze všeho! : přes 300 nápadů pro malé i velké ruce. Translated by Petra Langrová. Ostrava: Anagram, 2011, 143 s. ISBN 9788086331799. info
- Kreslíme na počítači se skřítkem Pá. Illustrated by Roman Plášek. Vyd. 1. Brno: CP Books, 2005, 59 s. ISBN 802510334X. info
- Výukové metody
- Praktická cvičení.
- Metody hodnocení
- Student vytvoří zásobník námětů z přírodních a technických materiálů, zpracuje metodické listy pro aplikace vhodných typů stavebnic, navrhne softwarovou podporu pro práci na PC a vypracuje tematicky zaměřený výukový projekt, který obhájí.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2017, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2017/XTIk02