PdF:Ze2RC_DOK1 Didaktika geografie 1 - Informace o předmětu
Ze2RC_DOK1 Didaktika geografie 1
Pedagogická fakultapodzim 2017
- Rozsah
- 10 hodin konzultací. 1 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. PaedDr. Eduard Hofmann, CSc. (přednášející)
doc. Mgr. Petr Knecht, Ph.D. (přednášející) - Garance
- doc. PaedDr. Eduard Hofmann, CSc.
Katedra geografie – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Kateřina Brabcová
Dodavatelské pracoviště: Katedra geografie – Pedagogická fakulta - Rozvrh
- Pá 6. 10. 10:15–13:45 učebna 5a
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- DAP Zeměpis pro základní školy (program PdF, C-CV)
- Cíle předmětu
- Didaktika geografie 1 řeší především otázky „Obecné didaktiky“, aplikované do specifických zvláštností výuky geografie. Mimo jiné se zabývá otázkami didaktik ostatních přírodovědných a společenskovědních oborů. Jde o řešení vztahů v triádě: učení – vyučování-výuka. Navazuje na teoretické i praktické učivo geografických disciplín v 1. - 4. semestru. Při didaktické transformaci získaných poznatků, využívá v maximální míře regionálního principu.
- Osnova
- - Proč učit didaktiku geografie, proč učit geografii? - Geografické vzdělávání či vzdělávání geografií? - Struktura geografického vzdělávání - geografické kurikulum - Rozvíjení a využívání různých zdrojů pro výuku geografie - Žák a učení v geografii - Hodnocení žákova učení a jeho kvalita - Metody vyučování geografie - Organizační formy výuky geografie - Od geografického kurikula k vyučovací hodině - Učitel a odborný růst
- Literatura
- Vávra,J. Didaktika geografie 1. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině v zeměpisu na ZŠ, na příkladu tématu Světový oceán. Liberec 2006, ISBN 80-7372-083-3.
- LAMBERT, David a David BALDERSTONE. Learning to teach geography in the secondary school : a companion to school experience. 1st pub. London: Routledge, 2000, xxiii, 479. ISBN 0415156769. info
- ŠUPKA, Jan, Eduard HOFMANN a Alois MATOUŠEK. Didaktika geografie. 2. Vyd. 1. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 1994, 59 s. ISBN 80-210-1010-X. info
- Výukové metody
- Konzultace, samostatná práce, skupinová práce, prezentace.
- Metody hodnocení
- Konzultace. Seminární práce.
- Informace učitele
- Podrobnosti a literatura aktualizovány ve studijních materiálech.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2017, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2017/Ze2RC_DOK1