PdF:AJ2RC_DIDA Didaktika - Informace o předmětu
AJ2RC_DIDA Didaktika
Pedagogická fakultapodzim 2018
- Rozsah
- 0/0/24. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Ivana Hrozková, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- AJ2RC_DIDA/01: Pá 21. 9. 15:00–15:50 učebna 59, Pá 12. 10. 15:00–15:50 učebna 59, Pá 26. 10. 15:00–15:50 učebna 59, Pá 9. 11. 15:00–15:50 učebna 59, Pá 23. 11. 15:00–15:50 učebna 59, Pá 7. 12. 15:00–15:50 učebna 59, I. Hrozková
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Studium k rozšíření učitelské kvalifikace pro základní školy (program PdF, C-CV, směr Anglický jazyk a literatura pro základní školy)
- Cíle předmětu
- At the end of this course the student will be able to use knowledge about the basic role of the teacher and the student in ELT.
- Výstupy z učení
- Students understand specific needs of lower secondary language learners. Students know and use classroom language and instructions at adequate level. Students are able to design adequate types of activities for their learners. Students understand and apply theoretical principles into their teaching. Students reflect on their experience and develop their professional competences. Students give and get feedback and react positively to it. Students link the theory to the activities they keep in their teaching portfolios and explain teaching principles.
- Osnova
- 1. Language learner – individual differences, learner autonomy, learning strategies
- 2. Language teacher – roles, professional development, EPOSTL
- 3. Mother tongue in ELT
- 4. Teaching materials
- Literatura
- povinná literatura
- HARMER, Jeremy. Essential teacher knowledge : core concepts in English language teaching. First published. Harlow: Pearson Education Limited, 2012, 287 stran. ISBN 9781408268049. info
- HARMER, Jeremy. How to teach English : new edition. Harlow: Longman, 2007, 288 s. ISBN 9781405853026. info
- doporučená literatura
- SCRIVENER, Jim. Learning teaching : a guidebook for English language teachers. Oxford: Heinemann, 1994, vi, 218 p. ISBN 0-435-24089-718. info
- Výukové metody
- seminar with practical examples illustrating the topics, class discussions, readings, Portfolio
- Metody hodnocení
- Credit requirements: Active participation in seminars. Portfolio. Personal statement - oral interviews. Type of completion: seminar
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2018, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2018/AJ2RC_DIDA