PdF:AJc110 Akademické psaní - Informace o předmětu
AJc110 Akademické psaní
Pedagogická fakultapodzim 2018
- Rozsah
- 0/0/2. 24 hodin. 6 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Pavla Buchtová (přednášející)
- Garance
- doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- AJc110/01: Pá 14:00–15:50 učebna 65, P. Buchtová
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- ZS Anglický jazyk pro 1. stupeň ZŠ (program PdF, C-CV)
- Cíle předmětu
- This course is designed to improve the fluency of students' writing. Students will be introduced to the process of writing and be guided through the basic steps. The writing will take place in different genres, with information about writing for different subjects.
- Výstupy z učení
- After completing this course, students will :
- use formal English in writing
- demonstrate knowledge of editing and revision techniques
- understand the connection between writing and thinking and use writing and reading for inquiry, learning and thinking
- acquire research skills, they will be able to integrate their own ideas with those of others, and apply the conventions of citation correctly - Osnova
- Different styles of writing
- Narratives
- Descriptions
- Punctuation
- Academic Style
- Citations
- Linking
- Literatura
- WHITE, Ronald V. Writing : advanced. Oxford: Oxford University Press, 1987, x, 117. ISBN 0194534073. info
- Výukové metody
- Group discussions, group writing, individual writing, dialogue journals, individual assignments.
- Metody hodnocení
- Completion of the course is based upon completion of various assignments during the semester and attendance in class.
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2018, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2018/AJc110