PdF:CJM_VPx1 Učitelská praxe 1 - Informace o předmětu
CJM_VPx1 Učitelská praxe 1
Pedagogická fakultapodzim 2018
- Rozsah
- 0/0/2. Náslechy podle možností školy, vlastní výuka. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Petr Svojanovský, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Jitka Zítková, Ph.D. (cvičící)
Bc. Denisa Foltová, DiS. (pomocník) - Garance
- doc. PhDr. Jiří Poláček, CSc.
Katedra českého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Nataša Vrbová
Dodavatelské pracoviště: Katedra českého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Předpoklady
- Omezení zápisu do předmětu: předmět může být zapsán pouze společně s Učitelskou praxí 1 - seminář.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Český jazyk a literatura (program PdF, N-SS)
- Učitelství českého jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Cíle předmětu
- - rozšíření profesních kompetencí, seznámení s rolemi, do nichž učitel při své práci vstupuje, - uvědomění si vlastních profesních potřeb a dosažení uznání v roli asistenta učitele a učitele, - propojení teoretických poznatků získaných v kurzech pedagogiky, psychologie a studovaného oboru s praktickými zkušenostmi, - prohloubení reflektivních a sebereflektivních dovedností, - plánování a realizace výuky všech složek předmětu český jazyk (jazyková výchova, komunikační a slohová výchova, literární výchova)
- Osnova
- - činnosti vykonávané ve funkci asistenta učitele zadané ředitelem základní školy, - vedení pedagogického deníku, - plnění dlouhodobých komplexních portfoliových úkolů, - náslechy (dle možností školy, minimálně 15 hodin), vlastní výuka (minimálně 3 hodiny)
- Literatura
- DYTRTOVÁ, Radmila a Marie KRHUTOVÁ. Učitel : příprava na profesi. Vyd. 1. Praha: Grada, 2009, 121 s. ISBN 9788024728636. URL info
- VAŠUTOVÁ, Jaroslava. Být učitelem : co by měl učitel vědět o své profesi. 2. přeprac. vyd. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2007, 76 s. ISBN 9788072903252. info
- KYRIACOU, Chris. Klíčové dovednosti učitele : cesty k lepšímu vyučování. Translated by Dominik Dvořák - Milan Koldinský. 2. vyd. Praha: Portál, 2004, 155 s. ISBN 8071789658. info
- PETTY, Geoffrey. Moderní vyučování. Translated by Štěpán Kovařík. Vyd. 3. Praha: Portál, 2004, 380 s. ISBN 807178978X. info
- ŠIMONÍK, Oldřich. Začínající učitel. dotisk 1. vydání. Brno: MU, 1995, 101 s. Spisy pedagogické fakulty MU, sv. 56. ISBN 80-210-0944-6. info
- Výukové metody
- Hospitace, individuální reflexe.
- Metody hodnocení
- - pravidelná docházka do školy, na níž student praktikuje, - odevzdání splněného portfoliového úkolu a pedagogického deníku, - přípravy na hodiny, sebereflexe
- Informace učitele
- Udělení zápočtu je podmíněno řádným zápisem do předmětu v IS a řádným přihlášením ke konkrétní škole v IS. Praxe je třeba vykonat na některé ze škol v České republice, přičemž alespoň jednu ze tří učitelských praxí (Učitelská praxe 1, 2, 3) je třeba absolvovat ve škole v Brně. Organizační a administrativní informace k praxi naleznete pod následujícím odkazem: http://katedry.ped.muni.cz/pedagogika/praxe.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
- Statistika zápisu (podzim 2018, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2018/CJM_VPx1