PdF:FC5801 Exkurze 1 - Informace o předmětu
FC5801 Exkurze 1
Pedagogická fakultapodzim 2018
- Rozsah
- 0/0/2. 8 hodin. 3 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- doc. Mgr. Pavel Pecina, Ph.D. (přednášející)
JUDr. Mgr. Ing. Kateřina Šmejkalová, PhD. (cvičící) - Garance
- doc. RNDr. Petr Sládek, CSc.
Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Jachymiáková
Dodavatelské pracoviště: Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- FC5801/Kombi01: So 3. 11. 10:00–11:50 učebna 4, So 10. 11. 12:00–13:50 učebna 4, So 1. 12. 16:00–17:50 učebna 4, So 15. 12. 12:00–13:50 učebna 6, P. Pecina, K. Šmejkalová
FC5801/Prez02: Čt 9:00–10:50 laboratoř 80, P. Pecina - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství praktického vyučování (program PdF, B-SPE) (3)
- Učitelství praktického vyučování (program PdF, B-SPE, směr Obory obchodu a služeb)
- Učitelství praktického vyučování (program PdF, B-SPE, směr Technické obory)
- Cíle předmětu
- Anotace: Po absolvování předmětu bude mít student základní znalosti vzdělávacích systémů mimo území České republiky , popřípadě systému vzdělávání v praxi podniků či zařízení, kde bude student vykonávat exkurzi. Student bude schopen aplikovat a interpretovat zkušenosti systémů vzdělávání škol a školských zařízení či podniků, kde bude exkurzi vykonávat a získá kladné postoje a toleranci k jiným systémům vzdělávání a ke kreativnosti jako základnímu nástroji ve vzdělávacím procesu. . Cíle: Cílem předmětu je seznámit studenty s odlišnými systémy vzdělávání a jejich aplikaci ve vzdělávání v České republice. Student získá základní dovednosti při aplikaci a interpretaci různých vlivů působících na vzdělávací proces a jeho obohacení ve vztahu k použitelnosti v praxi. Student tak bude připraven k obohacení své pedagogické praxe o zkušenosti z praxe, včetně praxe a zkušeností ze zahraničí.
- Výstupy z učení
- Po absolvování předmětu by měl student vědět a umět:
- Student si osvojí základní principy plánování exkurze
- Student bude seznámen se zásadami sběru informací
- Student bude seznámen s různými vlivy na edukační procesy
- Student bude schopen interpretovat získané poznatky a zkušenosti
- Student bude schopen řešit jednoduché pedagogické problémy s použitím získaných zkušeností
- Student bude mít pozitivní postoj k přijímání nových informací a zkušeností - Osnova
- 1. Příprava zahraniční exkurze, (exkurze v rámci zařízení v ČR). 2. Dokumentace připravované exkurze. 3. Výběr, příprava a předběžné dokumentární zpracování obsahu a trasy exkurze. 4. Efektivnost a bezpečnost při cestování a přepravě. 5. Vlastní exkurze. 6. Vypracování záznamu, prezentace či dokumentace.
- Literatura
- doporučená literatura
- FRIEDMANN, Zdeněk. Exkurze jako specifická forma výuky. 1. vydání. Praha: Raabe, 2010, 7 s. Poradce k volbě povolání. ISSN 1801-8440. info
- RYCHNOVSKÝ, Boris a Zdeňka LOSOSOVÁ. Exkurze nebo terénní cvičení? In Didaktika biologie a didaktika geologie - současnost a perspektivy. Praha: UK v Praze, Přírodověd. fak., 2001, s. 81-84. ISBN 80-86561-01-1. info
- Výukové metody
- Exkurze.
- Metody hodnocení
- Předmět je ukončen kolokviem. K udělení kolokvia je třeba vypracovat zprávu z realizované exkurze podle pokynů vyučujícího.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2018, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2018/FC5801