IAJk22 Didaktika 5A - AJ

Pedagogická fakulta
podzim 2018
Rozsah
0/0/.7. 8 konzultací. 3 kr. Ukončení: k.
Garance
Mgr. Gabriela Oaklandová
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Předpoklady
IAJk11 Souborná zkouška z AJ
basic school experience
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
This course will review the background and development of teaching English to Young Learners(TEYL). The participants will analyse the YLs needs and they will suggest and examine appropriate approaches to TEYL. They will also explore, evaluate and adapt methodology and materials used for teaching YLs. They will review methods of evaluation and assessment suitable for YLs.
Aims:
to raise students awareness of basic principles of TEYL
to design a series of lessons based on a topic, story or activity
to present a project in English
to use varied assessment tools
Osnova
  • Who is a young learner?
  • Context: TEYL in the Czech Republic
  • How children learn languages,needs analysis
  • Planning a syllabus
  • Different approaches, role of English within the curriculum
  • Long-term planning
  • CLIL (Content and language integrated learning)
  • Giving and getting feedback, monitoring progress
  • Assessing YLs
  • School-parents cooperation
Literatura
  • PHILLIPS, Sarah. Young learners. Oxford: Oxford University Press, 1993, 182 s. ISBN 0194371956. info
  • HALLIWELL, Susan. Teaching English in the primary classroom. London: Longman, 1992, 169 s. ISBN 0582071097. info
  • BREWSTER, Jean, Gail ELLIS a Denis GIRARD. The primary English teacher's guide. London: Penguin Books, 1992, 238 s. ISBN 0-14-081359-4. info
  • DUNN, Opal. Developing English with young learners. London: Macmillan, 1991, 104 s. ISBN 0-333-35335-8. info
  • SCOTT, Wendy A a Lisbeth H. YTREBERG. Teaching English to children [Scott, 1991]. 2nd ed. London: Longman, 1991, 115 s. ISBN 0-582-74606-X. info
Výukové metody
Learning centers, microteaching, presentations, reading
Metody hodnocení
Workshop-type seminars,active participation of students in the lessons and discussions, Moodle support
Assessment
Continuous assessment 50 pts.
Attendance 10 pts.
Dialogue Journal 10 pts.
Portfolio 10 pts.
Facilitation 10 pts.
Reading with a child 10 pts.
Final assessment 50 pts.
Project and colloquy
Two week teaching sequence (with lesson plans) using one of the three approaches (topic, story,activity based or CLIL)
Presentation in the session with a 5 minute microteaching slot
Students have to achieve minimum 70 pts.
Vyučovací jazyk
Angličtina
Informace učitele
http://moodlinka.ped.muni.cz/course/view.php?id=46
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
Informace k zápisu jsou v Informacích učitele v sylabu.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2019, podzim 2020, podzim 2021, podzim 2022, podzim 2023, podzim 2024.