PdF:IVp116 Reflektivní seminář k praxi 1 - Informace o předmětu
IVp116 Reflektivní seminář k praxi 1
Pedagogická fakultapodzim 2018
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Lucie Matoušková, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- prof. PhDr. Karel Pančocha, Ph.D., M.Sc.
Institut výzkumu inkluzivního vzdělávání – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: PhDr. Lenka Gajzlerová, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Institut výzkumu inkluzivního vzdělávání – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- IVp116/01: každé sudé pondělí 18:00–19:50 učebna 75, L. Matoušková
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Speciální andragogika (program PdF, N-SPD)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je poskytnout prostor pro přípravu na praxi. Studenti prezentují své plány, reflektují své schopnosti a dovednosti, které budou při praxi využívat, vyjadřují svá očekávání, diskutují a dostávají zpětnou vazbu (od vyučující a expertů z praxe).
Po ukončení kurzu student:
• je schopný využívat teoretické znalosti v praxi, reflektovat své schopnosti a dovednosti, analyzovat životní situace osob s postižením či znevýhodněním a pracovní náplň pracovníků pomáhajících profesí;
• umí vytvářet činnosti s ohledem na vybranou cílovou skupinu a situaci. - Osnova
- příprava na praxi s ohledem na místo, službu a cílovou skupinu (diskuse nad případy, situacemi)
- vytváření plánů a činností pro praxi (práce ve dvojicích, ve skupině)
- prezentace plánů, diskuse, vstupy odborníků z praxe
- uvědomění vlastních schopností a dovedností využitelných v praxi
- Literatura
- doporučená literatura
- SUCHÁ, Jitka. Trénink paměti pro každý věk. Vyd. 1. Praha: Portál, 2008, 202 s. ISBN 9788073674380. URL info
- PÖRTNER, Marlis. Na osobu zaměřený přístup v práci s lidmi s mentálním postižením a s klienty vyžadujícími trvalou péči. Translated by Petr Babka. Vyd. 1. Praha: Portál, 2009, 175 s. ISBN 9788073675820. info
- HÁJEK, Karel. Práce s emocemi pro pomáhající profese : tělesně zakotvené prožívání. Vyd. 1. Praha: Portál, 2006, 119 s. ISBN 8073671077. info
- Výukové metody
- skupinová práce, projektová práce, prezentace, diskuse, příprava doma
- Metody hodnocení
- aktivní zapojení studentů na seminářích, prezentace úkolu/plánů praxe
- Navazující předměty
- Informace učitele
- Výuka bude probíhat ve dvouhodinových blocích jednou za 14 dní.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2018/IVp116