PdF:KL09 Dobře temperovaný klavír - Informace o předmětu
KL09 Dobře temperovaný klavír
Pedagogická fakultapodzim 2018
- Rozsah
- 0/1/0. 1 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. Mgr. Petr Hala, Ph.D. et Ph.D. (cvičící)
- Garance
- doc. Mgr. Petr Hala, Ph.D. et Ph.D.
Katedra hudební výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: doc. Mgr. Petr Hala, Ph.D. et Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra hudební výchovy – Pedagogická fakulta - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Hra na klavír se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je seznámit studenty se strukturou, charakterem, technickými i interpretačními problémy obou dílů Dobře temperovaného klavíru J.S. Bacha. Cílem předmětu je také zaměřit pozornost studentů na frázování, možnou volbu tempa, problematiku pedalizace a jeho náplní bude i diskuse o preferenci hry cyklu na cembalo nebo na klavír.
- Osnova
- 1. – 3. Dvojhlasé a trojhlasé fugy 4. – 5. Čtyřhlasé a pětihlasé fugy 6. – 7. Preludia 8. Preludia a fugy „instrumentálního“ typu 9. Preludia a fugy „vokálního“ typu 10. Pedalizace 11. Tempové vztahy mezi preludii a fugami 12. Klavír nebo cembalo?
- Literatura
- KUNA, M. Skladatelé světové hudby. Praha: Fragment, 1993. 258 s.
- WILLIAMS, J. Piano - průvodce hudebním nástrojem a jeho místem v dějinách. Bratislava: Slovart, 2003. ISBN 80-7209-473-4
- THAKAR, Markand. Kontrapunkt: základy hudební interpretace. 1. vyd. Praha: Nakladatelství Akademie múzických umění, 2012. Hudební pedagogika. ISBN 978-80-7331-254-1.
- DOLMETSCH, A. Interpretace hudby 17. + 18. Století. Praha: SNKLHU, 1958. 223 s.
- Výukové metody
- Teoretická příprava, diskuse.
- Metody hodnocení
- Zápočet. Vyžadována domácí práce.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každý semestr.
Výuka probíhá každý týden.
- Statistika zápisu (podzim 2018, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2018/KL09