NJ_Z100 Studentské divadlo a rozbor dramatického textu

Pedagogická fakulta
podzim 2018
Rozsah
0/0/1. zkoušky ve středu večer. 4 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Jan Budňák, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Miroslav Janík, Ph.D. (přednášející)
Garance
doc. Mgr. Tomáš Káňa, Ph.D.
Katedra německého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Helena Rytířová
Dodavatelské pracoviště: Katedra německého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
NJ_Z100/Kombi01: Pá 21. 9. 11:00–16:50 učebna 19, Pá 5. 10. 11:00–16:50 učebna 19, Pá 7. 12. 11:00–16:50 učebna 19, M. Janík
NJ_Z100/Prez02: St 13:00–15:50 učebna 19, M. Janík
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 15 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/15, pouze zareg.: 0/15, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/15
Mateřské obory/plány
předmět má 12 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Der Kurs soll folgende zwei Schwerpunkte haben: a) einen textanalytischen und b) einen dramatisch-technischen (schauspielerischer Ausdruck, Improvisation, Aussprache, Inszenierung und schauspielerische Umsetzung des Textes) Die Proben werden voraussichtlich in den Uniräumlichkeiten stattfinden, Zeit und Raum werden je nach Bedarf variieren.
Výstupy z učení
Erhohung der textanalytischen Kompetenz. Aufbau der dramatisch-technischen (schauspielerischer Ausdruck, Improvisation, Aussprache, Inszenierung und schauspielerische Umsetzung des Textes) Fertigkeiten.
Osnova
  • Bestimmung der Schwerpunkte, Termine. Improvisation+Theaterarbeit Auswahl des Stücks/der Textgrundlage. Rollenverteilung. Leseproben.. Proben. Proben. Proben.
Literatura
  • Pinkert, U. (2014). Theaterpädagogik am Theater : Kontexte und Konzepte von Theatervermittlung. S.l: Schibri-Verlag
Výukové metody
Textarbeit, Lesen, Diskussion, Übungen zur Artikulation und zum schauspielerischen Ausdruck
Metody hodnocení
Kolloquium und Diskussion.
Vyučovací jazyk
Němčina
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2016, jaro 2017, podzim 2017, jaro 2018, jaro 2019.