PdF:SOk215 Příprava rozvojových projektů - Informace o předmětu
SOk215 Příprava rozvojových projektů
Pedagogická fakultapodzim 2018
- Rozsah
- 0/1.2/0. 14 hodin. 5 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- Mgr. Lenka Gulová, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Andrea Poslt (přednášející) - Garance
- Mgr. Lenka Gulová, Ph.D.
Katedra sociální pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Kateřina Štěpařová
Dodavatelské pracoviště: Katedra sociální pedagogiky – Pedagogická fakulta - Rozvrh
- Pá 21. 9. 17:00–19:50 učebna 32, So 24. 11. 9:00–12:50 učebna 32, So 15. 12. 13:00–16:50 učebna 32
- Předpoklady
- Tvorba projektů je důležitá součástí všech pomáhajících profesí. Cílem předmětu je připravit studenty pro projektování (tvorbu projektů) v pomáhajících profesí. Prakticky zaměřený předmět umožní studentům získat dovednosti spojené s tvorbou projektů.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 100 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/100, pouze zareg.: 0/100, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/100 - Mateřské obory/plány
- Sociální pedagogika (program PdF, N-PD)
- Sociální pedagogika (program PdF, N-PD, směr Čtvrtý modul)
- Cíle předmětu
- Po absolvování předmětu bude student/ka schopen/schopna: • Vytvořit tým a společně vybrat téma projektu • Vyhledat schémata dotačních projektů • Zpracovat popis projektu a matici logického rámce, vytvořit rozpočet projektu • Navrhnout reálný projekt a připravit pro realizaci v dalším semestru • Tvořivé práce při vytváření projektu
- Osnova
- 1. Sestavení týmu studentů 2. Práce s vybranými tématy projektu 3. Fáze tvůrčího procesu. Kreativní techniky. 4. Matice logického rámce. 5. Popis projektu a finanční rámec projektu. 6. Evaluace fází projektu. 7. Závěrečná prezentace projektu. Studenti budou pracovat v týmu, v rámci fiktivní organizace (spolku). V průběhu cvičení budou vytvářet rámec projektu a zpracují projektovou dokumentaci. Součástí projektu bude výzkumné šetření. Zpracovaný projekt budou prezentovat v rámci semináře. Na základě této zkušenosti navrhnou reálný projekt, který v praxi (v týmové práci nebo i jako jednotlivci) zrealizují (v rámci dalšího semestru). Projekt může zahrnovat libovolné téma z oblasti sociální pedagogiky, sociální práce, andragogiky, pedagogiky aj. V závěru předmětu studenti vytvoří kompletní projektovou dokumentaci.
- Literatura
- Projekty
- GULOVÁ, Lenka. Analýza prostředí rozvíjející se společnosti jako východisko pedagogické intervence. Angola 2008 – 2012. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2012. info
- Výukové metody
- cvičení, diskuse, seminář
- Metody hodnocení
- projekt, kolokvium
- Navazující předměty
- Informace učitele
- http://moodlinka.ped.muni.cz/course/view.php?id=2519
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2018, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2018/SOk215