PdF:SPk228 Strategie ve vzdělávání žáků s - Informace o předmětu
SPk228 Strategie ve vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na střední škole 1
Pedagogická fakultapodzim 2018
- Rozsah
- 0/0/1. 12 hodin. 4 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- PhDr. Mgr. Ilona Fialová, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.
Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: PhDr. Mgr. Ilona Fialová, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta - Rozvrh
- Pá 26. 10. 8:00–15:50 učebna 53, Pá 9. 11. 8:00–11:50 učebna 52
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství speciální pedagogiky se zaměřením na odborné vzdělávání (angl.) (program PdF, N-SS)
- Učitelství speciální pedagogiky se zaměřením na odborné vzdělávání (něm.) (program PdF, N-SS)
- Učitelství speciální pedagogiky se zaměřením na odborné vzdělávání (program PdF, N-SS)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je osvojit si základní znalosti, intervenční přístupy a strategie ve vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v prostředí inkluzivní střední školy a v prostředí škol pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami.
- Výstupy z učení
- Po absolvování předmětu bude student schopen specifikovat intervence a přístupy k žákům se speciálními vzdělávacími potřebami na střední škole.
- Osnova
- Inkluzivní vzdělávání, Terminologické vymezení pojmů integrace, inkluze Žák se speciálními vzdělávacími potřebami v inkluzivním prostředí střední školy, Strategie ve vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, Legislativní rámec pro inkluzivní vzdělávání, Systém poradenských služeb s akcentem na střední školu, Rámcové vzdělávací programy pro střední vzdělávání, Podmínky vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve středním školství, Organizace vzdělávání - diferenciace, individualizace, kooperativní učení, individuální vzdělávací plán, heterogenní učební skupiny, team teaching, Specifika edukace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v prostředí inkluzivní střední školy a středních škol pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami (mentální postižení, smyslová postižení, autismus, vícenásobná postižení, tělesné postižení).
- Literatura
- doporučená literatura
- BARTOŇOVÁ, Miroslava, Pavla PITNEROVÁ, Marie VÍTKOVÁ, Lucie PROCHÁZKOVÁ, Dagmar PŘINOSILOVÁ, Petra RÖDEROVÁ, Barbora BOČKOVÁ, Jiřina KLENKOVÁ a Lenka DOLEŽALOVÁ. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve středním školství. Texty k distančnímu vzdělávání. Brno: Paido, 2013, 259 s. ISBN 978-80-7315-243-7. info
- PIPEKOVÁ, Jarmila. Kapitoly ze speciální pedagogiky. 3. rozš. a uprav. vydání. Brno: Paido Brno, 2010, 401 s. ISBN 978-80-7315-198-0. info
- ČERNÁ, Marie. Česká psychopedie : speciální pedagogika osob s mentálním postižením. Vydání první. Praha: Univerzita Karlova v Praze, nakladatelství Karolinum, 2008, 222 stran. ISBN 9788024615653. info
- VALENTA, Milan, Oldřich MÜLLER a Marie VÍTKOVÁ. Psychopedie. 3 aktual. a rozšířené vyd. Praha: Parta Praha, 2007, 386 s. Pedagogická literatura. ISBN 978-80-7320-099-2. info
- BARTOŇOVÁ, Miroslava a Marie VÍTKOVÁ. Strategie ve vzdělávání dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami : texty k distančnímu vzdělávání. 2., přeprac. a rozš. vyd. Brno: Paido - edice pedagogické literatury, 2007, 247 s. ISBN 9788073151584. info
- BARTOŇOVÁ, Miroslava. Edukace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Brno. Brno: Paido, 2005, 267 s. Paido. ISBN 80-86633-38-1. info
- Výukové metody
- Seminář, doplněn bude interaktivní diskusí na vybrané téma.
- Metody hodnocení
- Ukončení předmětu: písemný test (obsahuje 15 otázek) - k úspěšnému absolvování je nutno 75 % správných odpovědí.
- Informace učitele
- Další informace sdělí vyučující při zahájení výuky.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2018/SPk228