PdF:VZkM31 Didaktika výchovy ke zdraví 2 - Informace o předmětu
VZkM31 Didaktika výchovy ke zdraví 2
Pedagogická fakultapodzim 2018
- Rozsah
- 0/0/.7. 8 hodin. 3 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- PhDr. Mgr. Lenka Adámková, Ph.D. (cvičící)
doc. PaedDr. Vladislav Mužík, CSc. (cvičící)
PhDr. Mgr. et Mgr. Jitka Reissmannová, Ph.D. (cvičící) - Garance
- doc. PaedDr. Vladislav Mužík, CSc.
Katedra tělesné výchovy a výchovy ke zdraví – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Andrea Špačková
Dodavatelské pracoviště: Katedra tělesné výchovy a výchovy ke zdraví – Pedagogická fakulta - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství výchovy ke zdraví pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je získání praktických zkušeností a dovedností potřebných pro metodickou způsobilost učitelů. Důraz je kladen na didaktickou transformaci a metodické přístupy k jednotlivým učebním tématům z oboru výchova ke zdraví. Součástí předmětu jsou realizace a rozbory vyučovacích pokusů studentů na základní škole jako východisko pro pedagogickou praxi v rámci studia.
- Výstupy z učení
- Po absolvování předmětu student:
rozumí, vysvětlí a v praxi aplikuje základní poznatky z didaktiky výchovy ke zdraví
dokáže využít získané poznatky k reflektovanému metodickému výstupu
na podkladě didaktické analýzy učiva připraví i zhodnotí vyučovací jednotku
definuje specifické problémy vyučování výchovy ke zdraví na základní škole
definuje didaktické dovednosti učitele výchovy ke zdraví - Osnova
- Obsah seminářů:
- 1. Didaktická transformace následujících témat: Vztahy mezi lidmi a formy soužití. Rodina širší sociální prostředí Změny v životě člověka a jejich reflexe. Ontogenetický vývoj. Sexuální výchova. Reprodukční zdraví. Zdravý způsob života a péče o zdraví. Výživa člověka a zdraví. Pohybová aktivita a zdraví. Rizika ohrožující zdraví a jejich prevence. Auto-destruktivní závislosti. Hodnota a podpora zdraví. Bezpečné chování Ochrana člověka za mimořádných událostí. Osobnostní a sociální rozvoj. Základy duševní hygieny. Stres a jeho vztah ke zdraví.
- 2. Mikrovyučování.
- 3. Příprava a realizace výuky výchovy ke zdraví.
- 4. Analýza a hodnocení hodiny výchovy ke zdraví.
- Literatura
- povinná literatura
- https://uprps.pedf.cuni.cz/UPRPS-353-version1-vybrane_kapitoly_z_didaktiky_v.pdf
- www.rvp.cz
- PETTY, Geoffrey. Moderní vyučování. Translated by Jiří Foltýn. Šesté, rozšířené a př. Praha: Portál, 2013, 562 stran. ISBN 9788026203674. info
- PASCH, Marvin, Trevor G. GARDNER, Georgea M. LANGER, Alane STARK a Christella MOODY. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Translated by Milan Koldinský. Vydání druhé. Praha: Portál, 2005, 416 stran. ISBN 8073670542. info
- DONÁT, Josef a Nora DONÁTOVÁ. Důvěrně a otevřeně o sexualitě : sexuální výchova pro základní školu a pro nižší ročníky víceletých gymnázií. 1. vyd. Praha: Fortuna, 1996, 95 s. ISBN 807168371X. info
- Výukové metody
- Teoretická příprava na didaktickou transformaci témat výchovy ke zdraví, mikrovyučování, diskuse v seminární skupině.
- Metody hodnocení
- Studenti vypracují 2 seminární práce – na základě předložených témat z učebnic výchovy ke zdraví. Téma teoreticky a didakticky zpracují dle specifik oborové didaktiky. V odborné rozpravě dokáží aplikovat poznatky z didaktiky výchovy ke zdraví.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2018, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2018/VZkM31