PdF:ZS1BK_AJ3A Jazyková cvičení 3A - Informace o předmětu
ZS1BK_AJ3A Jazyková cvičení a reálie 3A - AJ
Pedagogická fakultapodzim 2018
- Rozsah
- 0/0/.7. 8 hodin. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Bc. Mgr. Sonia Homolka (cvičící)
Mgr. Bc. Michaela Sojková Šamalová, Ph.D. (cvičící)
PhDr. Tamara Váňová (cvičící) - Garance
- Mgr. Gabriela Oaklandová
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- ZS1BK_AJ3A/01: Pá 21. 9. 13:00–14:50 učebna 72, Pá 5. 10. 13:00–14:50 učebna 72, Pá 12. 10. 13:00–14:50 učebna 72, Pá 19. 10. 13:00–14:50 učebna 72, Pá 26. 10. 13:00–14:50 učebna 72, Pá 2. 11. 13:00–14:50 učebna 72, Pá 9. 11. 13:00–14:50 učebna 72, Pá 16. 11. 13:00–14:50 učebna 72, Pá 23. 11. 13:00–14:50 učebna 72, Pá 30. 11. 13:00–14:50 učebna 72, Pá 7. 12. 13:00–14:50 učebna 72, Pá 14. 12. 13:00–14:50 učebna 72, S. Homolka
- Předpoklady
- NOW( ZS1BK_AG3A Gramatika )
The basic study material is New English File Upper Intermediate. The students are expected to be acquinted with the first four files and those who did not pass Practical language 2A and 2B have to take a test that covers the syllabus of the two courses. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Cíle předmětu
- The main objective of the course is to develop speaking, reading, writing and listening skills at B1 - B2 level. The basic study material is coursebook New English File Upper-Intermediate supplemented by various additional materials.
At the end of the course students should be able to: discuss everyday topics, communicate in everyday situations, read and listen to authentic texts at upper-intermediate level and communicate in the language fluently. Throughout the semester students are encouraged to link theory in the classroom to practice at schools via practical tasks. - Výstupy z učení
- At the end of the course students should be able to: discuss everyday topics, communicate in everyday situations, read and listen to authentic texts at upper-intermediate level and communicate in the language fluently. Throughout the semester students are encouraged to link theory in the classroom to practice at schools via practical tasks.
- Osnova
- The basic study material is the coursebook New English File UPPER- INTERMEDIATE (Student's book and Workbook), see Literature below. The syllabus includes Units 5 - 6, the focus is on speaking and listening activities and development of students' vocabulary.
- Grammatical features:
- 1. Gerund / infinitive
- 2. Used to, didn't use to
- 3. Reporting verbs
- 4. Articles
- 5. Countable and uncountable nouns
- 6. Quantifiers
- Topics:
- 7.-8. Psychology of music
- 9. Sleep
- 10. Media
- 11. Speeches
- 12. Feelings
- Literatura
- povinná literatura
- OXENDEN, Clive a Christina LATHAM-KOENIG. New English file. First published. Oxford: Oxford University Press, 2008, 175 stran. ISBN 9780194519571. info
- neurčeno
- MURPHY, Raymond. English grammar in use :a self-study reference and practice book for intermediate students : with answers. second edition. x, 350. ISBN 052143680X. info
- HASHEMI, Louise a Raymond MURPHY. English grammar in use supplementary exercises : with answers. Cambridge: Cambridge University Press, 2004, vi, 136. ISBN 0521755484. info
- REDMAN, Stuart. English vocabulary in use :pre-intermediate & intermediate. Cambridge: Cambridge University Press, 2003, vi, 263 s. ISBN 0-521-01171-X. info
- Výukové metody
- Methods: discussions, group work activities, pair work activities, homework in VLE Moodle.
consultations - Metody hodnocení
- Requirements: Maximum number of points per semester: 200 Pass mark: 140 (part of this sum is also the final written test, students must obtain at least 70% for this final test - if not: two resits of the final test are offered) Written test: 80 points Oral test: 60 points (students gather points that are added to the total sum of points, oral tests do not have resits) Placement test: 10 points Progress test: max 10 points. Other types of continuous assessment: 40 points (journal; active participation in seminars) FURTHER INFORMATION ON POINTS: PROGRESS TEST: 100-95% 10 POINTS; 94-85% 9 POINTS; 84-75% 8 POINTS; 74-70% 7 POINTS; LESS THAN 70% 1 POINT
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Navazující předměty
- Informace učitele
- Předmět má průběžné hodnocení. Pokud se student nedostaví bez omluvy k plnění průběžných kontrol nebo tyto kontroly nesplní nebo nenaplní požadavky v průběhu semestrální výuky, vyučující zaznamená do IS MU hodnocení X. Toto hodnocení znemožňuje studentovi přihlášení k ukončení předmětu. Jsou-li pro ukončení předmětu předepsány v semestru průběžné kontroly, jejichž výsledky jsou započítávány do závěrečného hodnocení, nemusí být stanoveny opravné možnosti plnění těchto kontrol s výjimkou opravných termínů splnění průběžných kontrol pro řádně omluvené studenty. (viz Studijní a zkušební řád)
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2018, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2018/ZS1BK_AJ3A