ZS1MK_AT4A Výuková praxe 4A - AJ

Pedagogická fakulta
podzim 2018
Rozsah
0/0/1. 12 hodin. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Ivana Hrozková, Ph.D. (cvičící)
Garance
Mgr. Gabriela Oaklandová
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
ZS1MK_AT4A/01: Pá 21. 9. 13:00–14:50 učebna 12, Pá 5. 10. 13:00–14:50 učebna 12, Pá 12. 10. 13:00–14:50 učebna 12, Pá 19. 10. 13:00–14:50 učebna 12, Pá 26. 10. 13:00–14:50 učebna 12, Pá 2. 11. 13:00–14:50 učebna 12, Pá 9. 11. 13:00–14:50 učebna 12, Pá 16. 11. 13:00–14:50 učebna 12, Pá 23. 11. 13:00–14:50 učebna 12, Pá 30. 11. 13:00–14:50 učebna 12, Pá 7. 12. 13:00–14:50 učebna 12, Pá 14. 12. 13:00–14:50 učebna 12, I. Hrozková
Předpoklady
ZS1BK_ASZK Souborná zkouška AJ || ZS1BP_ASZK Souborná zkouška AJ
Parallel attendance in ZS1MP_AD4A
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Student will get acquainted with specific needs of young language learners. Different readings for students will be recommended. Student will read articles related to the topics. At the end of the course students should be able to design adequate types of activities for young learners. Throughout the semester students are encouraged to link theory in the classroom to practice at schools via practical tasks.
Výstupy z učení
Students are able to -- conduct lessons in English and use classroom English in different stages of the lesson -- simplify classroom instructions and reformulate them with respect to their pupils' age and language development --reflect on their teaching, examine their experience and use it for evaluation and action --give and get feedback, react positively to feedback and act accordingly --plan suitable activities for their pupils and instruct them in the target language
Osnova
  • 1 Classroom language 2 Lesson planning based on coursebooks for YL 3 Authentic materials and lesson planning 4 Giving and getting feedback 5 Microteaching 6 Teaching portfolio - dossier
Literatura
  • SLATTERY, Mary a Jane R. WILLIS. English for primary teachers : a handbook of activities and classroom language. Oxford: Oxford University Press, 2001, 148 s. ISBN 0194375633. info
  • PHILLIPS, Sarah. Young learners. Oxford: Oxford University Press, 1993, 182 s. ISBN 0194371956. info
  • BREWSTER, Jean, Gail ELLIS a Denis GIRARD. The primary English teacher's guide. London: Penguin Books, 1992, 238 s. ISBN 0-14-081359-4. info
  • DUNN, Opal. Developing English with young learners. London: Macmillan, 1991, 104 s. ISBN 0-333-35335-8. info
  • SCOTT, Wendy A a Lisbeth H. YTREBERG. Teaching English to children [Scott, 1991]. 2nd ed. London: Longman, 1991, 115 s. ISBN 0-582-74606-X. info
Výukové metody
workshop, microteaching, class discussions, homework, readings
Metody hodnocení
Credit requirements: Active participation in seminars. Microteaching Teaching practice Type of completion: seminar
Vyučovací jazyk
Angličtina
Navazující předměty
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je určen studentům NŠ, kteří složili SoZK a připravují se na státnice z AJ.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2019, podzim 2020, podzim 2021.