PdF:ZS1MK_AT4A Výuková praxe 4A - Informace o předmětu
ZS1MK_AT4A Výuková praxe 4A - AJ
Pedagogická fakultapodzim 2018
- Rozsah
- 0/0/1. 12 hodin. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Ivana Hrozková, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- Mgr. Gabriela Oaklandová
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- ZS1MK_AT4A/01: Pá 21. 9. 13:00–14:50 učebna 12, Pá 5. 10. 13:00–14:50 učebna 12, Pá 12. 10. 13:00–14:50 učebna 12, Pá 19. 10. 13:00–14:50 učebna 12, Pá 26. 10. 13:00–14:50 učebna 12, Pá 2. 11. 13:00–14:50 učebna 12, Pá 9. 11. 13:00–14:50 učebna 12, Pá 16. 11. 13:00–14:50 učebna 12, Pá 23. 11. 13:00–14:50 učebna 12, Pá 30. 11. 13:00–14:50 učebna 12, Pá 7. 12. 13:00–14:50 učebna 12, Pá 14. 12. 13:00–14:50 učebna 12, I. Hrozková
- Předpoklady
- ZS1BK_ASZK Souborná zkouška AJ || ZS1BP_ASZK Souborná zkouška AJ
Parallel attendance in ZS1MP_AD4A - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Cíle předmětu
- Student will get acquainted with specific needs of young language learners. Different readings for students will be recommended. Student will read articles related to the topics. At the end of the course students should be able to design adequate types of activities for young learners. Throughout the semester students are encouraged to link theory in the classroom to practice at schools via practical tasks.
- Výstupy z učení
- Students are able to -- conduct lessons in English and use classroom English in different stages of the lesson -- simplify classroom instructions and reformulate them with respect to their pupils' age and language development --reflect on their teaching, examine their experience and use it for evaluation and action --give and get feedback, react positively to feedback and act accordingly --plan suitable activities for their pupils and instruct them in the target language
- Osnova
- 1 Classroom language 2 Lesson planning based on coursebooks for YL 3 Authentic materials and lesson planning 4 Giving and getting feedback 5 Microteaching 6 Teaching portfolio - dossier
- Literatura
- SLATTERY, Mary a Jane R. WILLIS. English for primary teachers : a handbook of activities and classroom language. Oxford: Oxford University Press, 2001, 148 s. ISBN 0194375633. info
- PHILLIPS, Sarah. Young learners. Oxford: Oxford University Press, 1993, 182 s. ISBN 0194371956. info
- BREWSTER, Jean, Gail ELLIS a Denis GIRARD. The primary English teacher's guide. London: Penguin Books, 1992, 238 s. ISBN 0-14-081359-4. info
- DUNN, Opal. Developing English with young learners. London: Macmillan, 1991, 104 s. ISBN 0-333-35335-8. info
- SCOTT, Wendy A a Lisbeth H. YTREBERG. Teaching English to children [Scott, 1991]. 2nd ed. London: Longman, 1991, 115 s. ISBN 0-582-74606-X. info
- Výukové metody
- workshop, microteaching, class discussions, homework, readings
- Metody hodnocení
- Credit requirements: Active participation in seminars. Microteaching Teaching practice Type of completion: seminar
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Navazující předměty
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je určen studentům NŠ, kteří složili SoZK a připravují se na státnice z AJ.
- Statistika zápisu (podzim 2018, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2018/ZS1MK_AT4A