PdF:Ze0104 Geografie Brna - Informace o předmětu
Ze0104 Geografie Brna
Pedagogická fakultapodzim 2018
- Rozsah
- 0/2/0. 3 dny. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Radek Durna (cvičící)
doc. PaedDr. Eduard Hofmann, CSc. (cvičící)
doc. Mgr. Petr Knecht, Ph.D. (cvičící)
prof. RNDr. Jaromír Kolejka, CSc. (cvičící)
Mgr. Bc. Darina Mísařová, Ph.D. (cvičící)
RNDr. Hana Svobodová, Ph.D. (cvičící) - Garance
- RNDr. Hana Svobodová, Ph.D.
Katedra geografie – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Kateřina Brabcová
Dodavatelské pracoviště: Katedra geografie – Pedagogická fakulta - Rozvrh
- St 3. 10. 9:00–10:50 kancelář vyučujícího, 11:00–17:00 kancelář vyučujícího, Čt 4. 10. 13:00–17:00 kancelář vyučujícího, Pá 5. 10. 9:00–13:00 kancelář vyučujícího
- Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
Ze0104/02: Rozvrh nebyl do ISu vložen. H. Svobodová
Ze0104/03: Rozvrh nebyl do ISu vložen. D. Mísařová - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Pedagogické asistentství zeměpisu pro základní školy (program PdF, B-TV)
- Zeměpis se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Cíle předmětu
- Předmět je koncipován jako úvodní kurz pro studenty, jehož primárním cílem je formou zážitkové pedagogiky představit studentům Brno jako místo jejich studia. To vše z pohledu geografie.
- Výstupy z učení
- Po průběhu výuky bude student schopen:
- Identifikovat významné geografické prvky ve městě Brně.
- Používat základní geografické pojmy.
- Orientovat se ve městě. Pracovat s mapou, plánem, buzolou, GPS, geografickými aplikacemi v mobilním telefonu/tabletu.
- Zpracovat náčrt – panoramatický/topografický.
- Identifikovat a vysvětlit základní vazby mezi přírodní a socioekonomickou složkou krajiny.
- Používat jednoduché geografické metody pro práci v modelovém území. - Osnova
- 1. Poloha Brna v rámci regionu (na mikro-, mezo- i makro- úrovni). Významná specifika Brna v národním a mezinárodním měřítku. Brno tematicky – univerzitní, veletržní, administrativní, průmyslové…
- 2. Poznávání Brna pomocí moderních informačních technologií – brněnské vyhlídky.
- 3. Návštěva významných brněnských institucí spojených s geografickým vzděláváním (např. Hvězdárna, Vida…).
- Zpětná vazba na veškeré aktivity proběhne v rámci jednotlivých modulů formou seznamovacích aktivit.
- Literatura
- povinná literatura
- Mapa města Brna
- doporučená literatura
- PETŘÍKOVÁ, G. Geografie Brna. 2009. URL http://www.geografie.kvalitne.cz/soubory/Brno_sem.pdf
- HOFMANN, Eduard, Pavel KORVAS a Petr POLÁČEK. Multimediální učebnice pro terénní výuku. Brno: Pedagogická fakulta, Masarykova univerzita, Brno, 2008, 23 s. info
- Výukové metody
- terénní výuka, skupinová práce
- Metody hodnocení
- Zpracování terénního deníku. Aktivní účast na výuce v terénu.
- Informace učitele
- Výuka bude probíhat formou blokové terénní výuky po dobu 3 dnů.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2018, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2018/Ze0104