PdF:AJc221 Didaktika 3 - Informace o předmětu
AJc221 Didaktika 3
Pedagogická fakultapodzim 2019
- Rozsah
- 0/0/2. 24 hodin. 4 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- PhDr. Alena Dobrovolná, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Jana Chocholatá, Ph.D. (přednášející) - Garance
- doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- AJc221/01: Pá 20. 9. 13:00–14:50 učebna 59, Pá 4. 10. 13:00–14:50 učebna 59, Pá 18. 10. 13:00–14:50 učebna 59, Pá 8. 11. 13:00–14:50 učebna 59, Pá 22. 11. 13:00–14:50 učebna 59, Pá 6. 12. 13:00–14:50 učebna 59, J. Chocholatá
- Předpoklady
- Basic knowledge of pedagogy
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- DAP Anglický jazyk a literatura pro základní školy (program PdF, C-CV)
- Cíle předmětu
- The students, mostly practising teachers in schools, will reflect on their teaching and develop areas that are problematic for them individually. They will also prepare materials for their final examination. They will consolidate their current knowledge and enlarge it with acquainting with new, modern trends in methodology.
- Výstupy z učení
- After this course the students will be able to:
- specify their needs as English teachers
- look at their own teaching style critically and set their own aims to develop their teaching
- give constructive feedback to their peers and accept the feedback from their peers
- investigate and apply theoretical principles of TEFL
- choose, adapt and evaluate materials for their teaching - Osnova
- 1.Course design and lesson planning
- 2.Teaching materials
- 3.Teaching vocabulary
- 4.Teaching grammar
- 5.Teaching pronunciation
- Literatura
- UR, Penny. A course in language teaching : practice and theory. Cambridge: Cambridge University Press, 1996, xiii, 375. ISBN 0-521-44994-4. info
- SCRIVENER, Jim. Learning teaching : a guidebook for English language teachers. Oxford: Heinemann, 1994, vi, 218 p. ISBN 0-435-24089-718. info
- HARMER, Jeremy. The practice of English language teaching. New edition. London: Longman, 1991, 296 s. ISBN 0582046564. info
- Výukové metody
- Seminars with active participation, practical examples, self-studying, observations in schools, microteaching
- Metody hodnocení
- The students will be formally assessed on:
- setting up their future action plan for their professional development (essay will be submitted at the end of the term)
group discussion about final exam topics with the Portfolio
Informal assessment will include:
- active participation in the sessions including microteaching and contribution to the Forum in Moodle - Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Informace učitele
- https://is.muni.cz/auth/dok/rfmgr.pl
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2019, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2019/AJc221