PdF:CJKSV_KreS Využití kreativity žáků při ro - Informace o předmětu
CJKSV_KreS Využití kreativity žáků při rozvíjení slovní zásoby
Pedagogická fakultapodzim 2019
- Rozsah
- 6 hodin. Ukončení: z.
- Vyučující
- PaedDr. Květoslava Klímová, Ph.D. (přednášející)
PhDr. Ivana Kolářová, CSc. (přednášející)
Mgr. et Mgr. Marek Lollok, Ph.D. (přednášející)
PhDr. JUDr. Dagmar Sochorová, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Hana Svobodová, Dr. phil. (přednášející)
doc. PhDr. Jana Marie Tušková, Ph.D. (přednášející) - Garance
- PaedDr. Květoslava Klímová, Ph.D.
Katedra českého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: PaedDr. Květoslava Klímová, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra českého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Komunikační a slohová výchova pro učitele 2. stupně ZŠ (program PdF, C-CV)
- Cíle předmětu
- Po absolvování předmětu účastník: a) ovládá nejnovější metody a postupy pro slohovou a komunikační výchovu; b) dokáže vhodně propojit část invenční, kompoziční a stylizační; c) sestaví vyučovací hodinu slohu s maximálním zapojením žákovy kreativity; d) využívá svých znalostí a dovedností při hodnocení a klasifikaci mluvených a psaných projevů žáků; e) povede žáky nenásilně k nácviku kultivovaného souvislého projevu, a to jak psaného, tak mluveného.
- Výstupy z učení
- Student a) ovládá nejnovější metody a postupy pro slohovou a komunikační výchovu; b) dokáže vhodně propojit část invenční, kompoziční a stylizační; c) sestaví vyučovací hodinu slohu s maximálním zapojením žákovy kreativity; d) využívá svých znalostí a dovedností při hodnocení a klasifikaci mluvených a psaných projevů žáků.
- Osnova
- 1. RVP ZV a nově zaváděné Standardy pro komunikační a slohovou výchovu 2. Využití ukázek umělecké literatury pro děti a mládež k rozvíjení komunikativních dovedností 3. Tři fáze nácviku souvislého mluveného/psaného projevu, jejich charakteristika a využití ve vyučovací hodině 4. Volba témat pro souvislý jazykový projev žáka – práce s frazeologií 5. Oprava, hodnocení a klasifikace mluvených i psaných žákovských projevů Všechna témata budou propojena s praktickými ukázkami možností kreativního zapojení žáků s cílem osvojení si kultivovaného souvislého projevu.
- Literatura
- doporučená literatura
- KLÍMOVÁ, Květoslava a Ivana KOLÁŘOVÁ. Čeština zajímavě a komunikativně I. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, a. s., 2013, 296 s. Pedagogika. ISBN 978-80-247-4112-3. info
- Výukové metody
- Metoda řízeného rozhovoru, kritického myšlení, problémová metoda; metoda opravy a hodnocení slohových prací; metoda samostatné a skupinové práce
- Metody hodnocení
- Typ výuky: konzultace Předmět je ukončen písemnou prací na zadaná témata, s nimiž budou účastníci seznámeni v úvodní části první konzultace.
- Statistika zápisu (podzim 2019, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2019/CJKSV_KreS