PdF:FC8012 Rozvoj dovedností 1 - Informace o předmětu
FC8012 Rozvoj učitelských dovedností v odborném vzdělávání 1
Pedagogická fakultapodzim 2019
- Rozsah
- 1/0/1. 8 hodin. 3 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- PhDr. Jan Válek, Ph.D. (přednášející)
PhDr. Mgr. Ing. David Vorel (přednášející)
PhDr. Mgr. Helena Zelníčková (přednášející) - Garance
- doc. RNDr. Petr Sládek, CSc.
Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Jachymiáková
Dodavatelské pracoviště: Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je osvojení základů didaktické analýzy učiva, získání základních dovedností v projektování výuky při přípravě školních vzdělávacích programů zejména v odborné složce výuky oborů. Příprava studentů na náslechy v praktiku odborných předmětů na školách – analyzovat situace ve třídě a pracovat s přípravou na vyučovací hodinu.
- Výstupy z učení
- Po absolvování předmětu by měl student vědět a umět:
- aplikovat výukové prostředky podle požadavků výuky
- vytvořit podklady pro vlastní výuku
- aplikovat získané vědomosti ve výuce - Osnova
- Témata jsou koncipována na dvě vyučovací jednotky
- Formulovat dlouhodobé a krátkodobé pedagogické cíle podle míry obecnosti, stupně vzdělání a obsahového zaměření.
- Vazby mezi vzdělávacími cíli a standardy.
- Didaktická analýza učiva vybraných odborných předmětů ekonomických oborů v jednotlivých tématech.
- Vypracovat projekt výuky pro zvolený odborný předmět, včetně přípravy na vyučovací hodinu.
- Analyzovat modelové situace ve třídě v jednotlivých fázích výuky.
- Vztah školy a rodiny
- Problematika závěrečných zkoušek a maturity
- Standardy v profesi učitele
- Literatura
- povinná literatura
- ČADÍLEK, Miroslav a Pavla STEJSKALOVÁ. Didaktika praktického vyučování II. Brno: Akademické nakladatelství CERM, s.r.o., 2003, 68 s. info
- ŠVEC, Vlastimil, Hana FILOVÁ a Oldřich ŠIMONÍK. Praktikum didaktických dovedností. 2. vyd. V Brně: Masarykova univerzita, 2002, 90 s. ISBN 8021026987. info
- neurčeno
- ČADÍLEK, Miroslav a Aleš LOVEČEK. Didaktika odborných předmětů. Brno: Akademické nakladatelství CERM, s.r.o., 2003, 173 s. info
- ČADÍLEK, Miroslav. Didaktika praktického vyučování I. Brno: Akademické nakladatelství CERM,s.r.o., 2003, 104 s. info
- MAŇÁK, Josef a Vlastimil ŠVEC. Výukové metody. Brno: Paido, 2003, 219 s. 148. ISBN 80-7315-039-5. info
- KALHOUS, Zdeněk a Otto OBST. Školní didaktika. Vyd. 1. Praha: Portál, 2002, 447 s. ISBN 807178253X. info
- Výukové metody
- Výklad, přednáška, rozhovor, diskuse, teoretická výuka kombinovaná s praktickými příklady, práce v laboratoři.
Výuka může probíhat také bezkontaktně - Metody hodnocení
- Prezenční studium:
Seminář je hodnocen z průběžných úkolů. Termín odevzdání úkolů je vždy neděle posledního výukového týdne v semestru.
V semináři/cvičení jsou povoleny 3 absence.
Kolokvium: Absolvování ústní kolokvium podle osnovy předmětu.
Kombinované studium a CŽV studium:
Studenti odevzdávají průběžné úkoly. Termín odevzdání úkolů je vždy neděle posledního výukového týdne v semestru.
Výuka může probíhat bezkontaktně
Kolokvium: Absolvování ústní kolokvium podle osnovy předmětu.
Výuka může probíhat také bezkontaktně - Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
- Statistika zápisu (podzim 2019, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2019/FC8012