PdF:FJ1049 Základy didaktiky francouzštin - Informace o předmětu
FJ1049 Základy didaktiky francouzštiny 1
Pedagogická fakultapodzim 2019
- Rozsah
- 0/1/0. Učitelství pro 1. st. ZŠ komb. 4 hod. konzultací. 2 kr. (plus 1 za zk). Učitelství pro 1. st. ZŠ prez. i komb. zápočet 2 kredity, ostatní zkouška 3 kredity. Doporučované ukončení: zk. Jiná možná ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Hana Kyloušková, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- doc. Mgr. Václava Bakešová, Ph.D.
Katedra francouzského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Barbora Hůrková
Dodavatelské pracoviště: Katedra francouzského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- FJ1049/01: Čt 14:00–14:50 učebna 58, H. Kyloušková
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Francouzský jazyk se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE) (2)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je poskytnout studentům vhled do didaktiky cizích jazyků, respektive didaktiky francouzštiny jako cizího jazyka.
- Výstupy z učení
- Na konci kurzu student dovede vyjmenovat základní lingvodidaktické pojmy, definovat komunikační kompetenci, detekovat různé typy komunikace, aplikovat získané poznatky v praxi.
- Osnova
- Cadre européen commun de référence pour les langues : apprendre, enseigner, évaluer (CECR). Communication en classe de langue. Francophonie et FLE. Compétence de communication.
- Literatura
- Cuq, J.-P. (2003). Cours de didactique du français langue étrangère et seconde. Grenoble: PUG.
- Cuq, J.-P. (2003). Dictionnaire didactique du français langue étrangère et seconde. Paris: CLE International.
- Evropské jazykové portfolio pro žáky a žákyně do 11 let. (2001). Plzeň: Fraus.
- Kyloušková, H. (2006). La compétence de communication et le CECR. Školní vzdělávací programy na Portálu PdF MU. Brno, Masarykova univerzita.
- Šeďová, K., Švaříček, R., & Šalamounová, Z. (2012). Komunikace ve školní třídě. Praha: Portál.
- Un cadre européen commun de référence pour les langues : apprendre, enseigner, évaluer. (2001). Paris: Éditions Didier.
- Výukové metody
- Seminář, diskuse, prezentace.
- Metody hodnocení
- Aktivní účast (70%), test na probraná témata (70%).
- Vyučovací jazyk
- Francouzština
- Informace učitele
- Podrobné pokyny k průběhu a ukončení předmětu jsou ve studijních materiálech.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Poznámka k ukončení předmětu: Učitelství pro 1. st. ZŠ prez. i komb. zápočet
Předmět je vyučován každoročně. - Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
- Statistika zápisu (podzim 2019, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2019/FJ1049