FJ2022 Odborný jazyk 3

Pedagogická fakulta
podzim 2019
Rozsah
0/2/0. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. Mgr. Hana Delalande (cvičící)
Mgr. Petra Suquet, M.A., Ph.D. (cvičící)
Garance
Mgr. Petra Suquet, M.A., Ph.D.
Katedra francouzského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Barbora Hůrková
Dodavatelské pracoviště: Katedra francouzského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
FJ2022/01: Čt 10:00–11:50 učebna 67, H. Delalande
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Předmět je zaměřen na zdokonalování produktivních a receptivních komunikativních kompetencí. Výukový materiál používaný během seminářů poskytuje hlubší orientaci v aktuální oborové tematice a soustřeďuje se na aplikaci nových frazeologických obratů a specifických pojmů v profesní komunikaci.
Výstupy z učení
Na konci tohoto kurzu student dokáže:
- porozumět kontextu profesní oblasti,
- aplikovat probíranou gramatiku v praxi,
- interpretovat údaje vyskytující se v textech,
- proslovit argumentační projev na aktuální témata.
Osnova
  • 1. Marketing a marketingové strategie. 2. Analýza trhu. 3. Průzkum konkurence. 4. Definice výroby. 5. Způsoby distribuce. 6. Reklama a podpora prodeje. 7. Obchodní akce. 8. Prodejní síla.
Literatura
  • Guédon, P. (2002). Vivez les affaires. Paris: Hachette.
  • Danilo, M., & Tauzin, B. (1990). Le français de l’entreprise. Paris: CLE International.
  • Guédon, P. (2002). Vivez les affaires. Paris: Hachette.
  • PENFORNIS, J.-L. Affaires.com. Paris : CLE International, 2003. ISBN 978-2-09-033176-9.
  • Danilo, M., & Penfornis, J.-L. ((1993). Le français de la communication professionnelle. Paris: CLE International.
  • Cloose, E. (2006). Le français du monde du travail. Grenoble: PUG.
  • Penfornis, J.-L. (2003). Affaires.com. Paris: CLE International.
  • Bloomfield, A., & Tauzin, B. (2001). Affaires à suivre. Paris: Hachette.
Výukové metody
Seminář.
Metody hodnocení
Závěrečný test (70%).
Vyučovací jazyk
Francouzština
Informace učitele
Doporučná literatura:
Bloomfield, A., & Tauzin, B. (2001). Affaires à suivre. Paris: Hachette.
Cloose, E. (2006). Le français du monde du travail. Grenoble: PUG.
Danilo, M., & Penfornis, J.-L. (1993). Le français de la communication professionnelle. Paris: CLE International.
Danilo, M., & Tauzin, B. (1990). Le français de l’entreprise. Paris: CLE International.
Penfornis, J.-L. (2010). Communication progressive du français des affaires avec 250 activités. Paris. CLE International.
Penfornis, J.-L. (2004). Le Vocabulaire Progressif du Français des Affaires. Paris: CLE International.
Podmínky pro úspěšné absolvování předmětu:
1) Aktivní účast na seminářích a plnění průběžných úkolů
2) Úspěšné absolvování závěrečného testu s hodnocením 70 % a více
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2020, podzim 2021, podzim 2022, podzim 2023, podzim 2024.