IAJk15 Praktický jazyk 4A - AJ

Pedagogická fakulta
podzim 2019
Rozsah
0/0/.7. 8 konzultací. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
PhDr. Alena Dobrovolná, Ph.D. (cvičící)
PhDr. Tamara Váňová (cvičící)
Garance
Mgr. Gabriela Oaklandová
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Gabriela Oaklandová
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Předpoklady
IAJk12 Praktický jazyk 3B - AJ
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
The main objective of the course is to develop speaking, reading, writing and listening skills at B2 level. At the end of the course students should be able to: discuss everyday topics, communicate in everyday situations, read and listen to authentic texts at the upper-intermediate level and communicate in the language fluently.
Výstupy z učení
At the end of the course students will be able to:
- discuss everyday topics;
- communicate in everyday situations;
- read and listen to authentic texts at the upper-intermediate level;
- communicate in the language fluently;
- speak about abstract topics, express their opinions;
- present their agreement or disagreement politely in both formal and informal situations.
Osnova
  • The syllabus includes: speaking activities reading comprehension writing narratives listening comprehension
  • interaction. Students will participate in weekly activities and complete work outside of class in the coursebook and on Moodlinka.
  • New Cutting Edge Upper Intermediate, units 1 - 4, revision of verb forms, forming nouns, gerunds and adjectives, verb forms in the narrative, perfect tenses, articles.
  • Topics: Life circles, Feelings, Adventure, Achievements, How to... (making a list of tips).
Literatura
    povinná literatura
  • Cunningham, Sarah, Moor, Peter: New Cutting Edge, Upper-Intermediate, Student´s Book
    doporučená literatura
  • Cunningham, Sarah, Moor, Peter: New Cutting Edge, Upper-Intermediate, Workbook
  • HASHEMI, Louise a Raymond MURPHY. English grammar in use supplementary exercises : with answers. Cambridge: Cambridge University Press, 2004, vi, 136. ISBN 0521755484. info
  • ALTMAN, Roann a Raymond MURPHY. Grammar in use : reference and practice for intermediate students of English. Edited by William E. Rutherford. Cambridge: Cambridge University Press, 1989, 267 s. ISBN 0521348439. info
Výukové metody
lectures, class discussion, pair work, group work, brainstorming, individual assignments, online work
Metody hodnocení
Students have to pass 2 continuous tests (passmark - 70%) focused on the vocabulary and grammar covered during the term, prepare a short presentation to revise the previous subject matter, contribute to moodlinka forum 5 times per semester, work on moodlinka course regularly and submit an essay on given topic. During final oral exam they prove their overall grammar and vocabulary knowledge (70%). Students have to prepare for lessons throughout the whole term and do homework for each lesson, which is the base for their active participation in the seminars. Most of the work is based on students' self-study.
Vyučovací jazyk
Angličtina
Informace učitele
V TOMTO SEMESTRU JE TAKTÉŽ MOŽNÉ SKLÁDAT JAZYKOVOU ZKOUŠKU. NEUKAZUJE-LI SE VÁM JAZYKOVÁ ZKOUŠKA V NABÍZENÝCH PŘEDMĚTECH, JE TŘEBA UČINIT URČITÉ FORMÁLNÍ KROKY. A TO PROTO, ŽE PREREKVIZITOU JAZYKOVÉ ZKOUŠKY JE AJ4A. PRO DALŠÍ INFO: KONTAKT: gabriela.oaklandova@gmail.com
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý druhý týden.
Předmět je určen studentům NŠ, kteří složili SoZK a připravují se na státnice z AJ.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2018, podzim 2020, podzim 2021, podzim 2022, podzim 2023, podzim 2024.