PdF:IPPp21 Úvod do metody inst. obohac. - Informace o předmětu
IPPp21 Úvod do metody instrumentálního obohacování
Pedagogická fakultapodzim 2019
- Rozsah
- 0/1/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. Mgr. Jana Kratochvílová, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- doc. Mgr. Jana Kratochvílová, Ph.D.
Katedra pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Sabina Autratová
Dodavatelské pracoviště: Katedra pedagogiky – Pedagogická fakulta - Rozvrh
- St 25. 9. 17:00–18:50 učebna 39, St 9. 10. 17:00–18:50 učebna 39, St 16. 10. 17:00–18:50 učebna 39, St 30. 10. 17:00–18:50 učebna 39, St 13. 11. 17:00–18:50 učebna 39, St 27. 11. 17:00–18:50 učebna 39
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/20, pouze zareg.: 0/20, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/20
Jiné omezení: Minimum studentů 12 - Mateřské obory/plány
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Cíle předmětu
- Cíle předmětu:
•představit, vysvětlit a na konkrétních příkladech pedagogické praxe ukázat, co je zprostředkované učení a jaké je uplatnění zprostředkovaného učení v pedagogické praxi a intervenci;
•seznámit studenty se zprostředkovaným učením jako výkladovým principem v metodách systematické výuky myšlení;
•vedení jedince ke kvalitnějšímu a samostatnějšímu učení. - Výstupy z učení
- Výstupy z učení: student:
•vytváří si vlastní strategii řešení úkolu;
•klade si otázky, kterými rozvíjí řešení úkolu;
•přijímá chybu jako zdroj učení;
•respektuje postupy řešení svých kolegů;
•naučené strategie aplikuje v praxi;
•vysvětlí podstatu zprostředkovaného učení. - Osnova
- 1.Zprostředkované učení, kritéria.
- 2.Kognitivní funkce
- 3.-10. Práce s instrumenty Uspořádáním bodů + Ilustrace.
- 11. Představení dalších instrumentů Standard
- 12. Zakončení předmětu: test: práce s jednou stranou instrumentu; rozbor kognitivních funkcí; vysvětlení podstaty zprostředkovaného učení.
- Literatura
- FEUERSTEIN, Reuven, Refael S. FEUERSTEIN, Louis H. FALIK a Jaakov Pinchas RAND. Vytváření a zvyšování kognitivní modifikovatelnosti : Feuersteinův program instrumentálního obohacení. Translated by Věra Pokorná. První české vydání. Praha: Karolinum, 2014, 473 stran. ISBN 9788024624006. info
- Výukové metody
- individuální, frontální a skupinová práce
- Metody hodnocení
- Zpracované instrumenty
- Informace učitele
- Feuerstein R. et al. (2006). Creating and Enhancing CognitiveModifiability. Jerusalem: ICELP. Málková G. (2008). Umění zprostředkovaného učení. Praha, Togga. Feuerstein R., & Hoffman M .B. (1995). Teacher´s Guide to Ilustrations. Jerusalem, Hadassah-Wizo- Canada Research Institute, 1995.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2019/IPPp21