PdF:MSBP_NRD3 Řečové dovednosti 3 - Informace o předmětu
MSBP_NRD3 Řečové dovednosti 3 - NJ
Pedagogická fakultapodzim 2019
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Helena Hradílková (přednášející)
Mgr. Miroslav Janík, Ph.D. (cvičící)
PhDr. Alena Kovářová (cvičící) - Garance
- PhDr. Hana Peloušková, Ph.D.
Katedra německého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Helena Rytířová
Dodavatelské pracoviště: Katedra německého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- MSBP_NRD3/Kombi01: Pá 20. 9. 8:00–9:50 učebna 56, Pá 27. 9. 8:00–9:50 učebna 56, Pá 4. 10. 8:00–9:50 učebna 56, Pá 11. 10. 8:00–9:50 učebna 56, Pá 18. 10. 8:00–9:50 učebna 56, Pá 25. 10. 8:00–9:50 učebna 56, Pá 8. 11. 8:00–9:50 učebna 56, Pá 15. 11. 8:00–9:50 učebna 56, Pá 22. 11. 8:00–9:50 učebna 56, Pá 29. 11. 8:00–9:50 učebna 56, Pá 6. 12. 8:00–9:50 učebna 56, Pá 13. 12. 8:00–9:50 učebna 56, A. Kovářová
MSBP_NRD3/Prez01: Po 10:00–11:50 učebna 65, H. Hradílková - Předpoklady
- SOUHLAS
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství pro mateřské školy (program PdF, B-PMP)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je získání základního povědomí o běžných jazykových situacích, znalosti řečových prostředků, nutných k realizaci řečových intencí. Dále pak osvojení dovednosti mluvení v dialogu a monologu na konverzační témata: osobnost, životní styl, rodina a soukromé vztahy, denní plán, zdraví a bydlení. Důležité je i vytvoření základních návyků a strategií pro poslech s porozuměním s akcentem na fonetickou stránku jazyka. Am Ende des Kurses sollten die Studierende in der Lage sein, im Dialog und in einem Monolog zu folgenden Themen zu sprechen: Persönlichkeit, Lebensstil, Familienleben, Tagesplan, Gesundheit und Haushalt. Sehr wichtig ist auch die Aussprache und die Fertigkeiten Schreiben, Lesen und Hören.
- Výstupy z učení
- Na konci semináře budou studenti schopní: - porozumět větám a často používaným výrazům vztahujícím se k oblastem, které se jich bezprostředně týkají (např. základní informace o vlastní osobě, rodině, o nakupování, zaměstnání, bezprostředním okolí), - komunikovat v jednoduchých a běžných situacích, jež vyžadují výměnu informací o známých a běžných skutečnostech, - jednoduchým způsobem popsat svou vlastní rodinu, bezprostřední okolí a záležitosti týkající se vlastních nejnaléhavějších potřeb. Nach dem Seminar sind die Studierenden fähig: -Sätze und häufig gebrauchte Ausdrücke zu verstehen, die mit Bereichen von ganz unmittelbarer Bedeutung zusammenhängen (z. B. Informationen zur Person und zur Familie, Einkaufen, Arbeit, nähere Umgebung); - sich in einfachen, routinemäßigen Situationen zu verständigen, in denen es um einen einfachen und direkten Austausch von Informationen über vertraute und geläufige Sachen geht; -mit einfachen Mitteln die eigene Herkunft und Ausbildung, die direkte Umgebung und Dinge im Zusammenhang mit unmittelbaren Bedürfnissen zu beschreiben;
- Osnova
- 1. Nácvik dovednosti zahájit, vést a ukončit dialog na témata, která se týkají každodenního života a osobnostní charakteristiky. 2. Nácvik slovní zásoby k uvedeným tématům a strategie osvojování si slovní zásoby. 3. Rozvoj dovednosti poslechu s porozuměním. 4. Rozvoj dovednosti psaní. 5. Čtení textů s porozuměním. 1. einen Dialog eröffnen, führen und beenden, 2. Wortschatz zum alltäglichen Gesprächsthemen, Strategien der Wortschatzerweiterung 3. Hören mit Verstehen 4. Schreiben 5. Leseverstehen
- Literatura
- Studijní materiály budou vybrány na základě úvodního rozhovoru v kurzu.
- DALLAPIAZZA, R.M. a kol. Tangram Z. Ismaning: Hueber, 2001. 128 s.
- HÄUBLEIN, G. a kol. Memo. Wortschatz- und Fertigkeitstraining zum Zertifikat Deutsch als Fremdsprache. Berlin, München: Langenscheidt, 1997. 200 s.
- Výukové metody
- Studenti se aktivně účastní praktických jazykových cvičení. Studierenden nehmen am Unterricht aktiv teil.
- Metody hodnocení
- Die Voraussetzung für einen erfolgreichen Abschluss ist die Fähigkeit, einen Dialog zum vorgegebenen Thema zu führen und Bestehen eines Tests zu gelernten grammatikalisch-lexikalischen Strukturen. Předpokladem pro udělení zápočtu je vedení dialogu mezi dvěmi komunikačními partnery na naznačená témata bez předchozí přípravy a písemný test lexikálních struktur k jednotlivým tematickým celkům.
- Vyučovací jazyk
- Němčina
- Informace učitele
- 1. Příprava monologu na zadané téma 2. Písemná charakteristika vlastní osobnosti 3. Četba zadaného textu a vypracování úkolů ke čtení s porozuměním Sebehodnocení na základě deskriptorů Jazykového portfolia úrovně B1 pro produktivní dovednosti, B1/B2 pro receptivní dovednosti.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je spojen s ZS1MP_NDI3 Didaktika 3 - Nj.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2019/MSBP_NRD3