RJ1027 Jazykový seminář 1
Pedagogická fakultapodzim 2019
- Rozsah
- 0/2/0. v kombinovaném studiu 24 hodin. 4 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Bc. Oxana Truhlářová, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Olga Bobrzyková (cvičící)
Mgr. Alexandra Gončarenko (cvičící)
Mgr. et Mgr. Tatiana Savchenko, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Anastasija Sokolova, Ph.D. (cvičící) - Garance
- Mgr. Bc. Oxana Truhlářová, Ph.D.
Katedra ruského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Helena Rytířová
Dodavatelské pracoviště: Katedra ruského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- RJ1027/Kombi01: Pá 20. 9. 14:00–15:50 učebna 56, Pá 4. 10. 14:00–15:50 učebna 56, Pá 18. 10. 14:00–15:50 učebna 56, Pá 8. 11. 14:00–15:50 učebna 56, Pá 22. 11. 14:00–15:50 učebna 56, Pá 6. 12. 14:00–15:50 učebna 56, O. Bobrzyková, A. Sokolova
RJ1027/Prez01: Čt 12:00–13:50 učebna 72, A. Gončarenko - Předpoklady
- Zvládnutí grafického systému ruského jazyka.Nastudování úvodní lekce (Lekce 0) Učebnice současné ruštiny (Olga Belintseva, Adam Janek).
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 12 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Rozvíjení dovednosti čtení, elementárního ústního a písemného projevu, překladu a procvičování správné výslovnosti a intonace.
- Výstupy z učení
- Na konci tohoto kurzu student bude schopen rozumět textům v ruském jazyce na základní úrovni, novou slovní zásobu aplikovat v praxi (dialogická a monologická řeč), znát základní pravidla ruského pravopisu a umět je použít v písemném projevu, znát základní normy ruské výslovnosti a intonace.
- Osnova
- 1.–2. Slovní zásoba na téma „Seznámení, pozdravy, oslovení“. Tvoření oznamovací věty se slovesem být.
- 3.–4. Co? Kde? Kdy? – práce s ruskou intonací, intonace otázek a odpovědí. Sestavení dialogů.
- 5.–6. Jak se máte? Jak trávíte volný čas? Konverzační cvičení.
- 7.–8. Moje studium a studijní povinnosti. Moje práce a pracovní povinnosti. Rozhovory.
- 9.–10. Jak trávíte prázdniny/dovolenou? Aktivní a pasivní dovolená. Netradiční dovolená.
- 11.–12. Odkud pocházíte? Jaké jste národnosti? Práce se slovní zásobou na téma „ Státy, národnosti“. Práce ve dvojicích.
- Literatura
- doporučená literatura
- LEBEDEVA, Marija Nikolaevna. Russkij jazyk s ulybkoj. Korotkie Istrii, šutki, dialogi. Moskva: Russkij jazyk. Kursy, 2012. 88 s. ISBN 978-5-88337-264-2.
- BELYNTSEVA, Olga a Adam JANEK. Učebnik sovremennogo russkogo jazyka. Vydání 1. Brno: Computer Press, 2009, xii, 554. ISBN 9788025124420. info
- HORVÁTOVÁ, Marie. Ruská konverzace. Vydání I. Praha: Ekopress, 2004, 255 stran. ISBN 8086119823. info
- BALCAR, Milan. Ruská gramatika v kostce. Praha: LEDA, 1999, 125 stran. ISBN 808592756X. info
- Výukové metody
- Konverzace, čtení textů v ruském jazyce a poslech audionahrávek, slohové práce. Pravidelné plnění domácích úkolů.
- Metody hodnocení
- Odevzdání závěrečné práce (eseje) v posledním týdnu výuky. Ústní zápočet dle témat.
- Vyučovací jazyk
- Ruština
- Navazující předměty
- Informace učitele
- Předmět postupně rozvíjí komunikační dovednosti, schopnost ústního a písemného projevu (čtení, poslech s porozuměním, dialogy a monology, gramatická cvičení aj.). Studenti se učí nové slovní zásobě, seznamují se s ruským pravopisem. Důležitou součástí výuky je práce s textem (čtení, odpovědi na otázky, překlad, opakování vět a slovních spojení atd.). Písemný i ústní projev jsou pravidelně procvičovány mimo jiné formou samostatných úkolů. Povinná účast na seminářích, docházka se eviduje. Nepřítomnost je třeba doložit řádnou omluvenkou.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2019, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2019/RJ1027