RJ1031 Jazykový seminář 5
Pedagogická fakultapodzim 2019
- Rozsah
- 0/2/0. v kombinovaném studiu 24 hodin. 4 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Bc. Oxana Truhlářová, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Janina Krejčí, Ph.D. (cvičící)
Mgr. et Mgr. Tatiana Savchenko, Ph.D. (cvičící) - Garance
- Mgr. Bc. Oxana Truhlářová, Ph.D.
Katedra ruského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Helena Rytířová
Dodavatelské pracoviště: Katedra ruského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- RJ1031/01: Út 13:00–14:50 kancelář vyučujícího, T. Savchenko
RJ1031/02: Pá 27. 9. 10:00–11:50 učebna 4, Pá 11. 10. 10:00–11:50 učebna 4, Pá 25. 10. 10:00–11:50 učebna 4, Pá 15. 11. 10:00–11:50 učebna 4, Pá 29. 11. 10:00–11:50 učebna 4, Pá 13. 12. 10:00–11:50 učebna 4, T. Savchenko - Předpoklady
- Znalost ruštiny na úrovni B1.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 11 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je zdokonalit jazykové znalosti a komunikativní dovednosti studentů (čtení a poslech, ústní a písemný projev), rozvíjet dialogickou a monologickou řeč.
- Výstupy z učení
- Na konci tohoto kurzu student umí pracovat s autentickým textem v ruském jazyce; dovede správně reagovat v různých komunikativních situacích; vyjadřuje vlastní názor na konkrétní komunikativní situaci.
- Osnova
- 1. - 2. Cestovní kanceláře. Kam pojedeme na dovolenou? Organizovaný odpočinek kontra výlet na vlastní pěst. 3. - 4. Bydlení ve městě a na vesnici – výhody, nevýhody. Kde bych chtěl bydlet? Konverzační cvičení. 5. - 6. Jakou jsem viděl poslední výstavu? Jaké koncerty navštěvuji? Jaké znám festivaly? Sestavení dialogů. 7. - 8. Co pro mě znamená kultura? Jaké umělce znám a proč je oce ňuji? 9. - 10. Dodržuji zdravou výživu? Co je to zdravá výživa? Zdravé a nezdravé potraviny na mém stole. 11. - 12. O čem komunikuje současná mládež? Dnešní problémy mladých lidí.
- Literatura
- doporučená literatura
- LEBEDEVA, Marija Nikolajevna. Russkij jazyk s ulybkoj . Korotkie Istrii, šutki, dialogi. Moskva: Russkij jazyk. Kursy, 2012. 88 s. ISBN 978 - 5 - 88337 - 264 - 2.
- BRČÁKOVÁ, Dagmar, Natalia ARAPOVA a Veronika MISTROVÁ. Govorite po-russki : ruská konverzace. 2., upravené a rozšířen. Voznice: Leda, 2014, 216 stran. ISBN 9788073351397. info
- JANEK, Adam a Julija MAMONOVA. Učebnice současné ruštiny : vhodné i pro samouky. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2011, 410 s. ISBN 9788025128596. info
- NEKOLOVÁ, Věra, Irena CAMUTALIOVÁ a Alena VASILJEVA-LEŠKOVÁ. Ruština nejen pro samouky. Vyd. 2. Voznice: Leda, 2007, 535 s. ISBN 9788073351120. info
- HORVÁTOVÁ, Marie. Ruská konverzace. Vydání I. Praha: Ekopress, 2004, 255 stran. ISBN 8086119823. info
- ŽOFKOVÁ, Hana. Česko-ruská konverzace. Vyd. 1. Voznice: LEDA, 2003, 407 s. ISBN 8073350203. info
- neurčeno
- Náhradní obsah: GLAZUNOVA, O. I. Davajtě govorit po-russki. Moskva: Russkij jazyk, 2000. 336 s. ISBN 5-200-02 827-2.
- Výukové metody
- Seminář. Pravidelná příprava na hodiny a plnění domácích úkolů. Poslech a četba ruských textů. Diskuse a prezentace v rámci probíraných okruhů. Docházka je evidována. Absence musí být řádně omluvena.
- Metody hodnocení
- Požadavky k zápočtu:
1. pravidelná aktivní účast na seminářích.
2. průběžné plnění úkolů;
3. vypracování eseje na zadané téma a jeho odevzdání nejpozději v posledním týdnu výuky. - Vyučovací jazyk
- Ruština
- Informace učitele
- Předmět rozvíjí jazykové znalosti a komunikační dovednosti studenta, pozornost je věnována jazykovým složkám zvolených témat, gramatické a lexikální struktury jsou procvičovány na různých komunikativních situacích prostřednictvím doplňujících cvičení, která jsou zaměřena na rozvoj receptivních a produktivních dovedností a na ústní interakci. Doporučuji studentům průběžnou přípravu na každý seminář.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2019, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2019/RJ1031