PdF:RJ2MP_JSS1 Jazykový seminář 1 - Informace o předmětu
RJ2MP_JSS1 Jazykový seminář 1
Pedagogická fakultapodzim 2019
- Rozsah
- 0/2/0. 4 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Anastasija Sokolova, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Bc. Oxana Truhlářová, Ph.D. (cvičící) - Garance
- doc. PhDr. Mgr. Simona Koryčánková, Ph.D.
Katedra ruského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Helena Rytířová
Dodavatelské pracoviště: Katedra ruského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Předpoklady
- Znalost ruštiny na úrovni B2
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 60 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/60, pouze zareg.: 0/60, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/60 - Mateřské obory/plány
- Učitelství ruského jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství ruského jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Cíle předmětu
- Studenti si prohloubí své znalosti z praktických jazykových cvičení 1 (RJ2010), zlepší svůj ústní a písemný projev, gramatické a komunikativní dovednosti.
Studenti čtou a poslouchají ruskojazyčné texty a také pracují s ruskojazyčným internetem. - Výstupy z učení
- Po absolvování tohoto kurzu bude student schopen:
konverzovat na probraná témata;
vyjadřovat své názory s použitím nového lexika;
správně používat gramatické a stylistické prostředky;
zdokonalit se v písemném a ústním projevu;
správně používat intonační konstrukce. - Osnova
- 1. Školský systém v Česku a Rusku. Který systém bych preferoval(a) já? Slovní zásoba na téma „Škola, studium“.
- 2. Vysoké školství v ČR a RF. Co by se mělo změnit na VŠ? Procvičení použití lexikálně-sémantické skupiny "znanije - poznanije".
- 3. Učitel. Mé představy o budoucí profesi učitele. Procvičení použití ruského slovesa "učiť" a jeho derivátů. Lexikálně-sémantická skupina "učitel - pedagog - vospitatel".
- 4. Věda a výzkum. Prezentace diplomové práce.
- 5. Jaké knihy rád(a) čtu. Má oblíbená ruská kniha.
- 6. Internet a Runet. Sociální sítě: facebook, vkontakte, twitter, linkedin a další.
- 7. Jakou hudbu poslouchám. Procvičení používání slovesa "slyšať" a jeho derivátů.
- 8. Jaké seriály sleduji. Můj oblíbený film. Filmové festivaly.
- 9. Návštěva galerie. Procvičení použití ruského slova "kartina" v rámci tématu.
- 10. Prohlídka města a jeho památek. Moderní budovy a starobylé památky.
- 11. Vánoce a Nový rok v Rusku a ČR.
- 12. Opakování.
- Literatura
- doporučená literatura
- JANEK, Adam a Julija MAMONOVA. Učebnice současné ruštiny : vhodné i pro samouky. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2011, 410 s. ISBN 9788025128596. info
- STAROVOJTOVA, I. A. Russkaja leksika v zadanijach i krossvordach : učebnoje posobije dlja izučajuščich russkij jazyk kak vtoroj. Sankt-Peterburg: Zlatoust, 2008, 83 s. ISBN 9785865474265. info
- Velký slovník rusko-český a česko-ruský Veľký slovník rusko-slovenský a slovensko-ruský. [Brno]: Lingea, 2008, 1 CD-ROM. info
- GLAZUNOVA, Ol‘ga Igorevna. Grammatika russkogo jazyka v upražnenijach i kommentarijach : morfologija. 3-e izd. Sankt-Peterburg: Zlatoust, 2005, 423 s. ISBN 5865472925. info
- BARNET, Vladimír. Ruština pro pokročilé. 4., upr. vyd. Praha: Leda, 2003, 384 s. ISBN 8073350130. info
- GLAZUNOVA, Ol‘ga Igorevna. Davajte govorit' po-russki : učebnoje posobije po russkomu jazyku dlja inostrancev. 3-e izd. ispr. Moskva: Russkij jazyk, 2000, 336 s. ISBN 5200028272. info
- Výukové metody
- Seminář, dialogy, besedy a diskuse na probíraná témata, domácí úkoly, skupinové projekty v rámci probíraných okruhů, čtení a poslech ruských textů.
- Metody hodnocení
- Požadavky k zápočtu:
1. průběžné plnění zadávaných úkolů;
2. vypracování eseje na zadané téma a jeho odevzdání nejpozději v posledním týdnu výuky. - Vyučovací jazyk
- Ruština
- Informace učitele
- Pro prezenční studium platí pravidelná docházka (povoleny jsou max. 2 absence).
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2019/RJ2MP_JSS1