PdF:SPk105 Internacionalizace oboru speci - Informace o předmětu
SPk105 Internacionalizace oboru speciální pedagogika
Pedagogická fakultapodzim 2019
- Rozsah
- 0/0/0. 0 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. PhDr. Věra Vojtová, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- doc. PhDr. Věra Vojtová, Ph.D.
Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: PhDr. Mgr. Ilona Fialová, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta - Předpoklady
- Znalost aj/nj/fj – dle volby studenta – středoškolská úroveň
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 11 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je podpora studentů speciální pedagogiky v rozvoji a prohlubováním oborových znalostí a dovedností v mezinárodním kontextu a jazykových kompetencí se zaměřením na světové jazyky. Jeho cílem je rozvoj schopností a motivace ke studiu s využitím cizojazyčných zdrojů a aktivní odborné komunikaci v cizím jazyce. Důraz je kladen na aktivní zapojení studentů a zodpovědnost za rozvoj zvolených kompetencí.
- Výstupy z učení
- • Student získá odborné znalosti o situaci studovaného oboru v zahraničí;
• prohloubí si a rozšíří svou schopnost odborné komunikace v cizím jazyce;
• je schopen lépe rozumět vývoji a aktuálnímu stavu oboru v mezinárodním kontextu;
• umí studovat odborné texty v cizím jazyce a reagovat na odbornou komunikaci v mezinárodním prostředí. - Osnova
- Student si ke splnění předmětu může vybrat z následujících aktivit:
- • absolvování odborného studijní předmětu (nikoli jazykového kurzu), který je na PdF MU nebo na jiných fakultách MU vyučován v cizím (světovém) jazyce. Předmět musí být tematicky zaměřen na speciální pedagogiku/andragogiku, pedagogiku, psychologii, sociologii nebo příbuznou disciplínu;
- • účast na zahraničním studijním pobytu (např. v rámci programu Erasmus+) v rozsahu nejméně 2 měsíce;
- • odborná speciálně pedagogická praxe v zahraničí (např. v rámci pracovní stáže v programu Erasmus+) s min. dobou pobytu 1 měsíc;
- • účast na mezinárodní letní škole v zahraničí se zaměřením na disciplíny vztahující se ke studovanému oboru v rozsahu nejméně 2 týdnů;
- • za napsání diplomové práce v anglickém nebo německém jazyce;
- • účast na nejméně osmi přednáškách nebo seminářích tematicky zaměřených
- • na studovaný obor vedených v cizím jazyce hostujícími profesory na PdF MU, jiných fakultách MU či jiných vysokých školách;
- • aktivní vystoupení v cizím jazyce na vědecké konferenci či odborném semináři (např. studentská vědecká konference).
- Literatura
- povinná literatura
- Booth, T. and Mel Ainscow, & editing and production for CSIE Mark Vaughan. (2002). Index for inclusion: developing learning and participation in schools (Rev ed.). Bristol: CSIE.
- doporučená literatura
- www.european-agency.org
- International classification of functioning, disability and healthchildren and youth version : ICF-CY. Geneva: World Health Organization, 2007, xxvii, 322. ISBN 9789241547321. info
- Výukové metody
- Podle zvolené aktivity (studijní pobyt, pracovní stáž, výuka atp.)
- Metody hodnocení
- Podle zvolené aktivity (studijní pobyt, pracovní stáž, výuka atp.)
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Informace učitele
- Povinností každého studenta je absolvovat tento předmět jednou v průběhu studia. Předmět je vyučován každý semestr.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každý semestr.
- Statistika zápisu (podzim 2019, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2019/SPk105