PdF:SZc039 Didaktika anglického jazyka 2 - Informace o předmětu
SZc039 Didaktika anglického jazyka 2
Pedagogická fakultapodzim 2019
- Rozsah
- 0/0/1.3. 15 hodin. 5 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Bc. Michaela Sojková Šamalová, Ph.D. (přednášející)
doc. Mgr. Kateřina Lojdová, Ph.D. (pomocník) - Garance
- Mgr. Bc. Michaela Sojková Šamalová, Ph.D.
Katedra pedagogiky – Pedagogická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Katedra pedagogiky – Pedagogická fakulta - Předpoklady
- Successful passing of bachelor studies is required.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Cíle předmětu
- Students will be introduced into the basic principles of ELT in the areas of classroom management, materials choice and design, planning and teaching language skills.
- Výstupy z učení
- At the end of the course students:
will be aware of the basic principles of teaching listening, reading, speaking and writing and apply them in their first lessons during teaching practice.
will be able to use numerous approaches and methods in a creative and flexible way.
will understand the relationship between the teacher and the learner.
will work on effective classroom management techniques
will plan their lessons for the teaching practice - Osnova
- 1. The teacher and the learner
- 2. Lesson planning principles
- 3. Teaching materials
- 4. Effective classroom management
- 5. Teaching speaking
- 6. Teaching writing
- 7. Teaching listening
- 8. Teaching reading
- 9. Integrating skills
- 10.Portfolio discussion
- 11. Teaching practice issues
- Literatura
- povinná literatura
- SCRIVENER, Jim. Learning teaching : a guidebook for English language teachers. Oxford: Heinemann, 1994, vi, 218 p. ISBN 0-435-24089-718. info
- neurčeno
- WALLACE, Michael J. Study skills in english. Cambridge: Cambridge University Press, 1997, vi, 218. ISBN 0521221102. info
- UR, Penny. A course in language teaching : practice and theory. Cambridge: Cambridge University Press, 1996, xiii, 375. ISBN 0-521-44994-4. info
- HARMER, Jeremy. The practice of English language teaching. New ed. London: Longman, 1991, 296 s. ISBN 0582046564. info
- Výukové metody
- Seminars with pair, group and class discussions, home preparation with reading, practical demonstrations.
Self-studying - Metody hodnocení
- 1 Full active participation in discussions is expected. Flexibility based on self-studying should be obvious.
2 Forum contributions (minimum 3),microteaching 3 Portfolio, see moodlinka for portfolio requirements. - Informace učitele
- http://moodlinka.ped.muni.cz/course/view.php?id=515
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
- Statistika zápisu (podzim 2019, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2019/SZc039