So532 Tvorba a realizace projektu

Pedagogická fakulta
podzim 2019
Rozsah
0/0/0. 5 kr. Ukončení: k.
Vyučující
Mgr. Lenka Gulová, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Andrea Poslt (přednášející)
Garance
Mgr. Lenka Gulová, Ph.D.
Katedra sociální pedagogiky – Pedagogická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Katedra sociální pedagogiky – Pedagogická fakulta
Předpoklady
Tvorba projektů je důležitá součástí všech pomáhajících profesí. Cílem předmětu je připravit studenty pro projektování (tvorbu projektů) v pomáhajících profesí. Prakticky zaměřený předmět umožní studentům získat dovednosti spojené s tvorbou projektů.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Tvorba projektů je důležitá součástí všech pomáhajících profesí. Cílem předmětu je připravit studenty pro projektování (tvorbu projektů) v pomáhajících profesí. Prakticky zaměřený předmět umožní studentům získat dovednosti spojené s tvorbou projektů.
Výstupy z učení
Po absolvování předmětu bude student/ka schopen/schopna: • Vytvořit tým a společně vybrat téma projektu • Vyhledat schémata dotačních projektů • Zpracovat popis projektu a matici logického rámce, vytvořit rozpočet projektu • Navrhnout reálný projekt a připravit pro realizaci v dalším semestru • Tvořivé práce při vytváření projektu
Osnova
  • 1. Sestavení týmu studentů 2. Práce s vybranými tématy projektu 3. Fáze tvůrčího procesu. Kreativní techniky. 4. Matice logického rámce. 5. Popis projektu a finanční rámec projektu. 6. Evaluace fází projektu. 7. Závěrečná prezentace projektu. Studenti budou pracovat v týmu, v rámci fiktivní organizace (spolku). V průběhu cvičení budou vytvářet rámec projektu a zpracují projektovou dokumentaci. Součástí projektu bude výzkumné šetření. Zpracovaný projekt budou prezentovat v rámci semináře. Na základě této zkušenosti navrhnou reálný projekt, který v praxi (v týmové práci nebo i jako jednotlivci) zrealizují (v rámci dalšího semestru). Projekt může zahrnovat libovolné téma z oblasti sociální pedagogiky, sociální práce, andragogiky, pedagogiky aj. V závěru předmětu studenti vytvoří kompletní projektovou dokumentaci.
Literatura
  • Projekty
  • GULOVÁ, Lenka. Analýza prostředí rozvíjející se společnosti jako východisko pedagogické intervence. Angola 2008 – 2012. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2012. info
Výukové metody
cvičení, diskuse, seminář
Metody hodnocení
projekt, kolokvium
Navazující předměty
Informace učitele
http://moodlinka.ped.muni.cz/course/view.php?id=2519
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2018, jaro 2019, jaro 2020, podzim 2020, jaro 2021, podzim 2021.