PdF:TE2BP_OPX Oborová praxe - Informace o předmětu
TE2BP_OPX Oborová praxe
Pedagogická fakultapodzim 2019
- Rozsah
- 0/0/1. 2konz. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Ing. Zdeněk Hodis, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- Ing. Zdeněk Hodis, Ph.D.
Katedra technické a informační výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Ing. Zdeněk Hodis, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra technické a informační výchovy – Pedagogická fakulta - Předpoklady
- SOUHLAS
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Pedagogické asistentství technické a informační výchovy pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Cíle předmětu
- Cílem je vytvořit základní představu o praktických aplikacích vědomostí a dovedností získaných teoretickým studiem oboru. Získat schopnost elementární interpretace technických poznatků neodborníkům (žákům, rodičům).
- Osnova
- 1. Hospitace (náslechy – min. 3 vyučovací hodiny) ve výuce praktických činností (dílenských prací) na základní nebo zvláštní škole (provést a odevzdat krátký zápis vlastních poznatků včetně přesné identifikace navštívené školy).
- 2. Hospitace (náslechy – min. 3 vyučovací hodny) ve výuce informatiky (resp. práce s počítačem) na základní škole (provést a odevzdat krátký zápis vlastních poznatků včetně přesné identifikace navštívené školy).
- 3. Odborná krátkodobá stáž ve vytypovaném podniku v regionu základní školy (případně vlastního bydliště).
- Jde o podrobné seznámení s historií vzniku podniku (podnikatelský záměr), s výrobou (nabídkou služeb), s technickým zařízením podniku, ekonomickými parametry, perspektivou apod. Každý student vypracuje projekt odborné exkurze s technickým zaměřením pro žáky konkrétní základní školy. Projekt bude obsahovat název a přesnou adresu vybraného podniku, kontaktní osobu včetně telefonu, textovou, případně obrazovou dokumentaci a vlastní návrh průběhu exkurze (metodický pokyn s názvem „Exkurze jako specifická forma výuky“ je na www stránkách katedry). Cílem exkurze nemá být pouze seznámení s technologií výroby, ale informační vstup do oblasti drobného podnikání a návrh možného působení učitele v oblasti profesní orientace.
- Literatura
- FRIEDMANN, Zdeněk. Didaktika předmětů technického a informačně technologického charakteru. Brno: 2013, dostupné z http://wrack.ped.muni.cz/elearning/mod/resource/view.php?id=798
- FRIEDMANN, Zdeněk. K pedagogické praxi studentů učitelství - dílčí výsledky výzkumu. In Media4u Magazine. Praha: Ing. Jan Chromý, Ph.D., 2014, s. 35-38. ISSN 1214-0554. info
- FRIEDMANN, Zdeněk. Člověk a svět práce na 2. stupni ZŠ - základní dílo. základní dílo. Praha: Raabe, 2007, 150 s. info
- FRIEDMANN, Zdeněk. K pedagogické praxi studentů technické a informační výchovy. In JANÍK, T., HAVEL, J. Pedagogická praxe a profesní rozvoj studentů. Brno: Masarykova Univerzita, 2005, s. 92-95. ISBN 80-210-3884-5. info
- FRIEDMANN, Zdeněk. K pedagogické praxi studentů technické a informační výchovy. In JANÍK, T., HAVEL, J. Pedagogická praxe a profesní rozvoj studentů. Brno: Masarykova Univerzita, 2005, s. 92-95. ISBN 80-210-3884-5. info
- Výukové metody
- Hospitace, pozorování, studium pedagogických dokumentů.
- Metody hodnocení
- Odevzdat písemný zápis z hospitací a vypracovaný plán exkurze pro základní školu. Zápočet.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2019/TE2BP_OPX