PdF:VIm013 Praxe speciální výtvarná výcho - Informace o předmětu
VIm013 Praxe speciální výtvarná výchova 1
Pedagogická fakultapodzim 2019
- Rozsah
- 0/0/2. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. PaedDr. Hana Stehlíková Babyrádová, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- doc. PaedDr. Hana Stehlíková Babyrádová, Ph.D.
Katedra výtvarné výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Jitka Juřicová
Dodavatelské pracoviště: Katedra výtvarné výchovy – Pedagogická fakulta - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství výtvarné výchovy a vizuální tvorby pro základní a střední školy (program PdF, N-VV2S)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je rozvíjení a upevňování profesních kompetencí s ohledem na oblast speciální výtvarné výchovy. V této praxi je kladen důraz na odborný oborový aspekt praxe. Student má v rámci předmětu možnost propojovat teoretické a praktické poznatky získaných v rámci předmětu Alternativní umělecko-pedagogické projekty. Předmět je úzce provázaný s Ateliérem materiálů a technologií 1, kde student reflektuje svoji odbornou praxi a rošiřuje si své znalosti a dovednosti ve speciální výtvarné výchově. Jedná se o průběžnou praxi, kterou student vykonává 10 týdnů během semestru. Celkem jde o min. 40 hodin praxe, z toho 20 hodin přímo ve zvolené galerii a 20 hodin věnovaných především vlastní přípravě, případně pomoci supervizorovi (např. práce na projektech, chystání výstav, prezentací apod.).
- Výstupy z učení
- Po absolvování předmětu student: • zhodnotí vlastní vývoj v rámci odborné oborové praxe, • zefektivní proces plánování, realizace a reflexe vlastních speciálně-výtvarných projektů, • na základě reflexe vlastní práce vytváří alterace, které využívá v následných projektech, • osvojí si základní dovednosti vztahující se ke všem složkám práce s cílovou skupinou klientů se specifickými nároky, • reflektuje klima konkrétního pracoviště a jejich vliv na vlastní práci.
- Osnova
- • vlastní praxe – 20 hodin • činnosti vykonávané ve funkci asistenta • náslechy a práce na vlastních projektech a domácích zadáních – 20 hodin • závěrečná reflexe
- Literatura
- NOVÁKOVÁ, Martina, Marcela LANDOVÁ, Susan MALY, Hana STADLEROVÁ, Marta KOVÁŘOVÁ, Michal MARUŠKA a Petr KAMENICKÝ. CREATIVE HELP: tvůrčí dílny s dětmi z diagnostického ústavu. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2013, 105 s. ISBN 978-80-210-6613-7. info
- EISENHAMMEROVÁ, Barbora, Zuzana STRAKOŠOVÁ, Susan MALY, Pavla NOVOTNÁ, Marta KOVÁŘOVÁ, Hana STADLEROVÁ, Michal MARUŠKA a Petr KAMENICKÝ. CREATIVE HELP: tvůrčí dílny s lidmi se zdravotním postižením. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2013, 124 s. CREATIVE HELP. ISBN 978-80-210-6615-1. info
- KOVÁŘOVÁ, Marta, Jana POLÁKOVÁ, Susan MALY, Hana STADLEROVÁ, Marcela LANDOVÁ, Petr KAMENICKÝ, Marianna PETRŮ, Petr KUNČÍK a Michal MARUŠKA. CREATIVE HELP: tvůrčí dílny s romskými dětmi. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2013, 105 s. CREATIVE HELP. ISBN 978-80-210-6612-0. info
- KAMENICKÝ, Petr, Hana STEHLÍKOVÁ BABYRÁDOVÁ, Marcela LANDOVÁ, Susan MALY, Jana NEDOMOVÁ, Marta KOVÁŘOVÁ a Michal MARUŠKA. CREATIVE HELP: tvůrčí dílny s uprchlíky. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2013, 110 s. CREATIVE HELP. ISBN 978-80-210-6616-8. info
- STADLEROVÁ, Hana, Zuzana NOVOTNÁ IŠTVÁNOVÁ, Marta KOVÁŘOVÁ, Susan MALY, Marcela LANDOVÁ, Tereza KOLÁŘOVÁ, Petr KAMENICKÝ a Michal MARUŠKA. CREATIVE HELP: tvůrčí dílny se seniory. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2013, 119 s. CREATIVE HELP. ISBN 978-80-210-6614-4. info
- Výukové metody
- aktivní účast, praktická a teoretická příprava, individuální a skupinové projekty
- Metody hodnocení
- prezentace praxe, reflexe
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2019/VIm013