PdF:XPPp09 Dramatická výchova – projekty - Informace o předmětu
XPPp09 Dramatická výchova – projekty
Pedagogická fakultapodzim 2019
- Rozsah
- 0/2/0. 3 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- Mgr. Veronika Rodová, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- Mgr. Veronika Rodová, Ph.D.
Katedra primární pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Sabina Autratová
Dodavatelské pracoviště: Katedra primární pedagogiky – Pedagogická fakulta - Předpoklady
- Student musí absolvovat předmět Základy dramatické výchovy.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství pro mateřské školy (program PdF, B-PMP)
- Cíle předmětu
- Předmět seznamuje studenty s hlavními principy projektové výuky a možnostmi jejího uplatnění pro oblast dramatické výchovy. Cílem předmětu je seznámit studenty se základy problematiky projektové výuky v kontextu dramatické výchovy, což prohlubuje profesní zkušenosti a rozvíjí tvořivost studentů. Po absolvování kurzu bude student: znát principy projektové výuky; schopen navrhnout a zrealizovat projekt, ve kterém budou vhodně uplatněny metody a techniky dramatické výchovy; na základě studia odborné literatury chápat rozdíl mezi projektovou a tematickou výukou.
- Výstupy z učení
- Po absolvování kurzu bude student: znát principy projektové výuky; schopen navrhnout a zrealizovat projekt, ve kterém budou vhodně uplatněny metody a techniky dramatické výchovy; na základě studia odborné literatury chápat rozdíl mezi projektovou a tematickou výukou.
- Osnova
- Srovnání cílů projektové výuky a dramatické výchovy. Druhy projektů. Plánování projektu. Realizace projektu. Hodnocení projektu a závěrečná reflexe.
- Literatura
- povinná literatura
- Valenta, J. a kol. (1994). Pohledy – Projektová metoda ve škole i za školou. Praha: Artama.
- KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Teorie a praxe projektové výuky. 1. dotisk 1. vydání. Brno: MU Brno, 2009, 160 s. svazek č. 100. ISBN 978-80-210-4142-4. info
- TOMKOVÁ, Anna, Jitka KAŠOVÁ a Markéta DVOŘÁKOVÁ. Učíme v projektech. Vyd. 1. Praha: Portál, 2009, 173 s. ISBN 9788073675271. info
- VYBÍRAL, Michal. Od zkušenosti k poznání, aneb, Projekty, dramatická výchova a konstruktivismus s dětmi ve věku 7-12 let : (praktické ukázky). Plzeň: Pedagogické centrum Plzeň, 1996, 48 s. info
- doporučená literatura
- Kratochvílová, J. (2007). Projektová výuka. In Výběr z reformních i současných edukačních koncepcí. Brno: MSD s.r.o.
- Brhelová, E. & Rodriguezová, V. (2011). Otázka jako klíč k příběhu. Tvořivá dramatika, XXII (1), 15−22.
- Bednařík, A. a kol. (2004). Životné zručnosti a ako ich rozvíjať. Bratislava: Nadácia pre deti Slovenska
- Kašová, J. (1995). Škola trochu jinak: projektové vyučování v teorii i praxi. Kroměříž: IUVENTA.
- KASÍKOVÁ, Hana. Kooperativní učení, kooperativní škola. Vyd. 2., rozš. a aktualiz. Praha: Portál, 2010, 151 s. ISBN 9788073677121. info
- SVOZILOVÁ, Dana. Analýza strukturované dramatické hry v kontextu dramatické výchovy. Vydání první. Brno: Janáčkova akademie múzických umění v Brně, 2005, 192 stran. ISBN 8086928101. info
- MORGAN, Norah a Juliana SAXTON. Vyučování dramatu : hlava plná nápadů. Translated by Helena Zymonová. Vyd. 1. Praha: Sdružení pro tvořivou dramatiku, 2001, 250 s. ISBN 8090166024. info
- Výukové metody
- diskuze, přednáška, domácí práce
- Metody hodnocení
- 70 % aktivní účasti na seminářích, písemný návrh, realizace projektu v MŠ a jeho dokumentace
- Navazující předměty
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2019/XPPp09