PdF:XVVk02 Výtvarné činnosti - Informace o předmětu
XVVk02 Výtvarné činnosti
Pedagogická fakultapodzim 2019
- Rozsah
- 0/0/.7. 8 konzultace. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Ing. Diana Elfmarková (cvičící)
Mgr. Bc. Pavla Novotná, Ph.D. (cvičící) - Garance
- Mgr. Bc. Pavla Novotná, Ph.D.
Katedra výtvarné výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Jitka Juřicová
Dodavatelské pracoviště: Katedra výtvarné výchovy – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- XVVk02/01: Pá 20. 9. 12:00–13:50 učebna 13, Pá 4. 10. 14:00–15:50 učebna 13, Pá 6. 12. 15:00–16:50 učebna 13, Pá 13. 12. 15:00–16:50 učebna 13, D. Elfmarková
XVVk02/02: Pá 20. 9. 18:00–19:50 učebna 13, Pá 27. 9. 17:00–18:50 učebna 13, Pá 6. 12. 17:00–18:50 učebna 13, Pá 13. 12. 17:00–18:50 učebna 13, D. Elfmarková - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství pro mateřské školy (program PdF, B-PMP)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je rozvíjení a kultivace výtvarných znalostí a dovedností studenta jako prostředků jedinečného výtvarného vyjadřování a myšlení. Student získá povědomí o možnostech výtvarného vyjadřování, které bude uplatňovat ve vlastní tvorbě.
- Výstupy z učení
- Student bude po absolvování předmětu schopen experimentovat s výtvarnými vyjadřovacími prostředky, uplatnit získané zkušenosti, výtvarné znalosti a dovednosti ve vlastní jedinečné tvorbě a její interpretaci.
- Osnova
- Plošné prostředky tvorby (seznámení s výtvarnými postupy kresby, grafiky, malby) tvůrčí uplatnění v realizaci vybraných námětů. Prostorové prostředky tvorby (tradiční a netradiční materiály a jejich komponování do výtvarných objektů, instalací s důrazem na originalitu a subjektivitu výtvarného vyjádření). Tvůrčí uplatnění výtvarných prostředků v realizaci vybraných námětů. Bude využíváno osvojených technik, postupů tvarování a komponování materiálů ve vlastní tvorbě. Příklady děl výtvarného umění v kontextu s osvojovanými výtvarnými technikami a materiály. Výtvarné umění jako inspirace individuální tvorby studenta.
- Literatura
- povinná literatura
- STADLEROVÁ, Hana, Pavla NOVOTNÁ, Kateřina PLESNÍKOVÁ, Jana FRANCOVÁ, Marta SVOBODOVÁ a Katarína TUĽAKOVÁ. Po O. Východiska a inspirace pro výtvarnou tvorbu dětí v předškolním vzdělávání. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2011, 136 s. ISBN 978-80-210-5732-6. info
- ZHOŘ, Igor. Proměny soudobého výtvarného umění. 1. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1992, 165 s. ISBN 8004255558. info
- doporučená literatura
- KANDINSKY, Wassily. Bod - linie - plocha : příspěvek k analýze malířských prostředků. Edited by Pavla Pečinková, Translated by Anita Pelánová. Vyd. 1. Praha: Triáda, 2000, 191 s. ISBN 808613816X. info
- MORGANOVÁ, Pavlína. Akční umění. Photo by H. Pospíšilová. V Olomouci: Votobia, 1999, 269 s. ISBN 80-7198-351-9. info
- GOMBRICH, E. H. Příběh umění. Translated by Miroslava Gregorová. Vyd. v češtině 2. (rev.),. Praha: Argo, 1997, 683 s. ISBN 8072031430. info
- Výukové metody
- praktická práce v ateliéruu
- Metody hodnocení
- prezentace, reflexe procesu a výsledků tvorby
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2019, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2019/XVVk02