PdF:AJ0419 Vzdělávací videa - Informace o předmětu
AJ0419 Vzdělávací videa online
Pedagogická fakultapodzim 2020
- Rozsah
- online. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Jana Chocholatá, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Gabriela Oaklandová (cvičící)
Ailsa Marion Randall, M.A. (cvičící)
Mgr. Pavel Smrčiak (cvičící)
Mgr. Žaneta Voldánová (cvičící) - Garance
- PhDr. Alena Dobrovolná, Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Předpoklady
- B2 according to CEFR
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 1/20, pouze zareg.: 0/20, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/20 - Mateřské obory/plány
- předmět má 34 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- The main aim of the course is for a student to publish his/her educational video through the departmental you tube channel. Students will learn the main technical procedures, will work on the methodological and language aspect of their video, will learn how to finalize their product and will work on being able to give a quality peer feedback.
- Výstupy z učení
- The main educational outcomes are: 1) being able to publish an educational video; 2) being able to learn the main technical procedures needed to accomplish outcome number one; 3) being able to reflect on the methodological and language aspect of an eductaional video; 4) being able to do the finalizing technical procedures; 5) being able to give a quality peer feedback.
- Osnova
- 1) Technical aspects of creating a video. 2) Looking for the right methodological and language sources. 3) Working on the aim of the video and the paths that lead to it. 4) Creating an educational video. 5) Self-reflection and peer feedback. 6) Teacher feedback. 7) Working on the video based on self-reflection, peer feedback and teacher feedback. 8) Finalizing the educational product, uploading the video.
- Literatura
- Juilly, B. (2O17) Make Your Own Amazing YouTube Videos. Racehorse Publishing
- HANCOCK, Mark. English pronunciation in use : self-study and classroom use. Cambridge: Cambridge University Press, 2003, 4 zvukové. ISBN 9780521687508. info
- Výukové metody
- online support, discussions, consultations, language advisory
- Metody hodnocení
- active participation, assignments, keeping the deadlines
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Informace učitele
- https://www.youtube.com/channel/UC6Q3_uRmEA0-iNtVNj55Ukw
THE SUBJECT DOES NOT HAVE A FIXED TIMETABLE. CONSULTATIONS ARE ARRANGED MOSTLY ONLINE. - Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Výuka probíhá pouze online. Předmět bude realizován, pokud se přihlásí alespoň 15 studentů.
- Statistika zápisu (podzim 2020, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2020/AJ0419