FJ1023 Jazyková cvičení 5V

Pedagogická fakulta
podzim 2020
Rozsah
0/2/0. 4 kr. Ukončení: z.
Vyučující
doc. Mgr. Václava Bakešová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Petra Suquet, M.A., Ph.D. (cvičící)
Garance
doc. Mgr. Václava Bakešová, Ph.D.
Katedra francouzského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Barbora Hůrková
Dodavatelské pracoviště: Katedra francouzského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
FJ1023/01: St 9:00–10:50 učebna 67, P. Suquet
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Studenti si prohlubují komunikační kompetenci na úrovní B2 podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky. Procvičují se nejen jednotlivé řečové dovednosti (interakce, poslech, čtení, psaní, ústní projev), ale upevňují se rovněž osvojené lingvistické kompetence (gramatika, slovní zásoba). Důraz je kladen i na rozvoj kompetencí interkulturních. Výchozími texty jsou autentické materiály.
Výstupy z učení
Na konci tohoto kurzu by měl být student schopen: porozumět článkům a zprávám zabývajícím se současnými problémy, účastnit se rozhovoru plynule a spontánně, aktivně se zapojit do diskuse, vysvětlovat a obhajovat své názory, napsat pojednání nebo zprávy předávat informace, obhajovat nebo vyvracet určitý názor.
Osnova
  • Práce s vybranými texty a dokumenty.
Literatura
    doporučená literatura
  • Brillant, C. (2010). Le nouvel édito : niveau B2 : méthode de français. Paris: Didier.
  • Pravdová, M. (2017). Francouzština pro pokročilé samouky 2. díl. Praha: Leda.
  • Mabilat, J.-J., Heu-Boulaht, E. (2015). Édito B2. Paris: Didier.
Výukové metody
Seminář, diskuse.
Metody hodnocení
Aktivní účast (70%). Gramatická cvičení. Poslech. Závěrečný test (70%).
Vyučovací jazyk
Francouzština
Informace učitele
Podrobnější informace o ukončení předmětu naleznou studenti ve studijních materiálech předmětu.
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2018, podzim 2019, podzim 2021.