PdF:IAJp16 Didaktika 4A - AJ - Informace o předmětu
IAJp16 Didaktika 4A - AJ
Pedagogická fakultapodzim 2020
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Šárka Cox (cvičící)
- Garance
- doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Gabriela Oaklandová
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- IAJp16/01: Út 10:00–11:50 učebna 56
IAJp16/02: Út 12:00–13:50 učebna 56 - Předpoklady
- IAJp11 Souborná zkouška z AJ
Parallel attendance in ZS1MP_AT4A - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 75 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/75, pouze zareg.: 0/75 - Mateřské obory/plány
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS15)
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Cíle předmětu
- Student will become familiar with specific needs, abilities and interests of young language learners. Students will be recommended to read different books and articles on this topic. At the end of the course students will be able to select and design suitable language practice activities for young learners. Throughout the semester students will be encouraged to link theory learned in the sessions to practice at primary schools.
- Výstupy z učení
- By the end of the course the students will:
- become familiar with specific needs, abilities and interests of young language learners;
- will read books and articles related to the topics;
- will be able to select and design suitable language practice activities for young learners;
- will link theory to practice through practical tasks. - Osnova
- 1 The young language learner 2 Teacher 3 Motivation 4 Classroom management and classroom language 5 Lesson planning 6 Coursebook evaluation 7 Language system 8 Practicing language with young learners
- Literatura
- SLATTERY, Mary a Jane R. WILLIS. English for primary teachers : a handbook of activities and classroom language. Oxford: Oxford University Press, 2001, 148 s. ISBN 0194375633. info
- PHILLIPS, Sarah. Young learners. Oxford: Oxford University Press, 1993, 182 s. ISBN 0194371956. info
- BREWSTER, Jean, Gail ELLIS a Denis GIRARD. The primary English teacher's guide. London: Penguin Books, 1992, 238 s. ISBN 0-14-081359-4. info
- DUNN, Opal. Developing English with young learners. London: Macmillan, 1991, 104 s. ISBN 0-333-35335-8. info
- SCOTT, Wendy A a Lisbeth H. YTREBERG. Teaching English to children [Scott, 1991]. 2nd ed. London: Longman, 1991, 115 s. ISBN 0-582-74606-X. info
- Výukové metody
- workshop, micro-teaching, class discussions, homework, reading, regular online discussions moderated by the teacher
- Metody hodnocení
- Credit requirements: 1 Active participation in sessions. 2 Active participation in Moodlinka (tasks and forums). 3 Portfolio (personal statement, self-assessment and dossier). 4 Teaching practice (observations and micro-teaching).
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Informace učitele
- https://moodlinka.ics.muni.cz/course/view.php?id=1862
Autumn semester 2020 - all lessons are online on Zoom. Here are the links: Tuesday 10.00 https://cesnet.zoom.us/j/96469244279?pwd=eVNRQUV0UmhYQVkrMW1aOUFHSzhjZz09 Meeting ID: 964 6924 4279 Passcode: 485040 Tuesday 12.00 https://cesnet.zoom.us/j/96345974678?pwd=Z3FodkNTaVR5b25qemRuY25sWGRWQT09 Meeting ID: 963 4597 4678 Passcode: 413365 - Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2020, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2020/IAJp16