IVc604 Concepts and Principles of Behaviour Analysis

Faculty of Education
autumn 2020
Extent and Intensity
0/0/.7. 3 credit(s). Type of Completion: k (colloquium).
Teacher(s)
Mgr. Kateřina Chrapková (lecturer)
Mgr. Zuzana Maštenová (lecturer)
Bc. Matúš Mader (seminar tutor)
Mgr. Vendula Sunková (seminar tutor)
Guaranteed by
prof. PhDr. Karel Pančocha, Ph.D., M.Sc.
Institute for Research in Inclusive Education – Faculty of Education
Contact Person: PhDr. Lenka Gajzlerová, Ph.D.
Supplier department: Institute for Research in Inclusive Education – Faculty of Education
Timetable
Fri 23. 10. 9:00–16:50 učebna 35, Sat 24. 10. 9:00–16:50 učebna 35, Fri 30. 10. 9:00–16:50 učebna 35, Sat 31. 10. 9:00–16:50 učebna 35, Fri 20. 11. 9:00–16:50 učebna 35
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Předmět je úvodem do vědního oboru aplikované behaviorální analýzy, jeho historie a vývoje behaviorálních teorií a představuje základní principy uplatňované ve vědním oboru aplikovaná behaviorální analýza. Vymezuje roli behaviorálního technika v systému behaviorálně analytické intervence. Seznámí účastníky se základními termíny a principy využívanými v oboru aplikované behaviorální analýzy.
Learning outcomes (in Czech)
Absolvent předmětu dokáže vymezit základní charakteristiky oboru behaviorální analýza, popíše historii a vývoj behaviorálních teorií. Absolvent se orientuje v základní odborné terminologii. Dokáže popsat a zařadit roli behaviorálního technika v behaviorálně analytické intervenci a rozumí rozdílným úkolům jednotlivých behaviorálně analytických povolání v rámci zdravotnického systému.
Syllabus (in Czech)
  • obor aplikovaná behaviorální analýza – vymezení oboru, historie a vývoj behaviorálních teorií
  • role behaviorálního technika v behaviorálně analytické intervenci
  • základní principy a pojmy (respondentní a operantní podmiňování, chování, třídy odpovědí, stimul, pozitivní a negativní posilování, vyhasínání a trest, varování a řetězení chování, analýza úkolu, A-B- posloupnost, motivující operace atd .)
Teaching methods (in Czech)
přednáška, seminář, skupinové diskuse, diskuse s odborníky z praxe, problémové učení, praktické aktivity, hry v roli, sledování instruktážních videí, samostatná četba odborných textů a jejich analýza (dle online opory předmětu), projektová práce s kazuistikami.
Assessment methods (in Czech)
Pro úspěšné ukončení kurzu má student nejméně 80% docházku. Požadavky: odevzdání úkolů z četby odborných textů do ISu a jejich schválení vyučujícím – samostatná četba dle tématu semináře, splnění úkolů k četbě, aktivní zapojení do výuky a setkání s odborníky, analýza postupu dle instruktážního videa, vypracování projektu (zpracování konkrétního behaviorálně analytického tématu), prezentace ve výuce, závěrečný test.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Study Materials
The course is taught annually.
Information on the extent and intensity of the course: 8 hodin.
The course is also listed under the following terms Spring 2020, Autumn 2021, Spring 2022, Autumn 2022, Autumn 2023, Autumn 2024.
  • Enrolment Statistics (autumn 2020, recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/autumn2020/IVc604