PdF:IVc604 Concepts and Principles of Beh - Course Information
IVc604 Concepts and Principles of Behaviour Analysis
Faculty of Educationautumn 2020
- Extent and Intensity
- 0/0/.7. 3 credit(s). Type of Completion: k (colloquium).
- Teacher(s)
- Mgr. Kateřina Chrapková (lecturer)
Mgr. Zuzana Maštenová (lecturer)
Bc. Matúš Mader (seminar tutor)
Mgr. Vendula Sunková (seminar tutor) - Guaranteed by
- prof. PhDr. Karel Pančocha, Ph.D., M.Sc.
Institute for Research in Inclusive Education – Faculty of Education
Contact Person: PhDr. Lenka Gajzlerová, Ph.D.
Supplier department: Institute for Research in Inclusive Education – Faculty of Education - Timetable
- Fri 23. 10. 9:00–16:50 učebna 35, Sat 24. 10. 9:00–16:50 učebna 35, Fri 30. 10. 9:00–16:50 učebna 35, Sat 31. 10. 9:00–16:50 učebna 35, Fri 20. 11. 9:00–16:50 učebna 35
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Behavior Technician - Accredited Qualification Course (programme PdF, C-CV)
- Course objectives (in Czech)
- Předmět je úvodem do vědního oboru aplikované behaviorální analýzy, jeho historie a vývoje behaviorálních teorií a představuje základní principy uplatňované ve vědním oboru aplikovaná behaviorální analýza. Vymezuje roli behaviorálního technika v systému behaviorálně analytické intervence. Seznámí účastníky se základními termíny a principy využívanými v oboru aplikované behaviorální analýzy.
- Learning outcomes (in Czech)
- Absolvent předmětu dokáže vymezit základní charakteristiky oboru behaviorální analýza, popíše historii a vývoj behaviorálních teorií. Absolvent se orientuje v základní odborné terminologii. Dokáže popsat a zařadit roli behaviorálního technika v behaviorálně analytické intervenci a rozumí rozdílným úkolům jednotlivých behaviorálně analytických povolání v rámci zdravotnického systému.
- Syllabus (in Czech)
- obor aplikovaná behaviorální analýza – vymezení oboru, historie a vývoj behaviorálních teorií
- role behaviorálního technika v behaviorálně analytické intervenci
- základní principy a pojmy (respondentní a operantní podmiňování, chování, třídy odpovědí, stimul, pozitivní a negativní posilování, vyhasínání a trest, varování a řetězení chování, analýza úkolu, A-B- posloupnost, motivující operace atd .)
- Teaching methods (in Czech)
- přednáška, seminář, skupinové diskuse, diskuse s odborníky z praxe, problémové učení, praktické aktivity, hry v roli, sledování instruktážních videí, samostatná četba odborných textů a jejich analýza (dle online opory předmětu), projektová práce s kazuistikami.
- Assessment methods (in Czech)
- Pro úspěšné ukončení kurzu má student nejméně 80% docházku. Požadavky: odevzdání úkolů z četby odborných textů do ISu a jejich schválení vyučujícím – samostatná četba dle tématu semináře, splnění úkolů k četbě, aktivní zapojení do výuky a setkání s odborníky, analýza postupu dle instruktážního videa, vypracování projektu (zpracování konkrétního behaviorálně analytického tématu), prezentace ve výuce, závěrečný test.
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Study Materials
The course is taught annually.
Information on the extent and intensity of the course: 8 hodin.
- Enrolment Statistics (autumn 2020, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/autumn2020/IVc604