PdF:NJ3DC_1KUL Kulturní studia pro učitele SŠ - Informace o předmětu
NJ3DC_1KUL Kulturní studia pro učitele němčiny na SŠ
Pedagogická fakultapodzim 2020
- Rozsah
- 1/0/12. konzultace. 4 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- Johanna Dalsant, M.A. (přednášející)
- Garance
- prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D.
Katedra německého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Helena Rytířová
Dodavatelské pracoviště: Katedra německého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- NJ3DC_1KUL/01: So 24. 10. 9:00–10:20 učebna 64, So 21. 11. 9:00–10:20 učebna 64, So 5. 12. 9:00–10:20 učebna 64, J. Dalsant
- Předpoklady
- Dosažená jazyková úroveň B2 Sprachkompetenz auf B2
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- DAP Německý jazyk a literatura pro základní školy (program PdF, C-CV)
- Cíle předmětu
- Stěžejním cílem předmětu je rozvoj interkulturní a sociokulturní kompetence studentů. Studenti si osvojí znalosti o aktuálním společenském fenoménu v německy mluvících zemích z pohledu historického, kulturně-politického, sociologického, psychologického či filozofického (např. uprchlická krize, náboženská tolerance, genderová rovnováha, homosexualita aj.). Das Hauptziel des Faches ist die Entwicklung der interkulturellen und soziokulturellen Kompetenz der Studierenden. Die StudentInnen erwerben neue Kenntnisse über ein gesellschaftliches Phänomen in den deutschsprachigen Ländern aus der historischen, kultur-politischen, soziologischen, psychologischen bzw. philosophischen Hinsicht (z.B. Flüchtlingskrise, religiöse Toleranz, Gender-Freiheit, Homosexualität etc.)
- Výstupy z učení
- Ziele des Kurses: - Schaffung des Bewusstseins für Verantwortung beim Unterrichten von Kulturstudien im Fremdsprachenbereich - Entwicklung der interkulturellen und soziokulturellen Kompetenz - Kenntniserwerb über ein gesellschaftliches Phänomen in den deutschsprachigen Ländern aus der historischen, kultur-politischen, soziologischen, psychologischen bzw. philosophischen Hinsicht
- Osnova
- 1. Vymezení cílů semináře, požadavků k zápočtu a společná volba jednoho společenského fenoménu 2. Volba perspektivy vlastního pojetí daného fenoménu (historie, politologie, sociologie, psychologie) a zadání rešerší (zdroje, postupy apod.) 3.Reflexe dílčích výsledků rešerší a postupů 4.Představení daného společenského jevu z pohledu jednotlivých disciplín a následná diskuse 5.Evaluace semináře, sebereflexe studentů 1. Ziele und Anforderungen zum Zapocet werden festgelegt, das Thema wird gemeinsam gewählt 2. Wahl der Perspektiven für eigene Bearbeitung des Themas (Geschichte, Politologie, Soziologie, Psychologie); Quellen und Tipps fürs Recherchieren werden angeboten 3. Reflexion von Abläufen und partiellen Ergebnissen der Recherchen 4. Präsentation des Themas aus der Hinsicht einzelner Disziplinen und anschließende Diskussion 5. Evaluation des Seminars, Selbstevaluation der Studierenden
- Literatura
- -
- Výukové metody
- vlastní rešerše, ústní prezentace mit PPT, diskuse Eigene Recherchen, mündliche Präsentation mit PPT, Diskussion
- Metody hodnocení
- Ústní prezentace výsledků vlastní rešerše k zadanému tématu (doprovozená PPT) Mündliche Präsentation der Ergebnisse aus eigener Recherche zum ausgewählten Thema (begleitet von PPT), schriftliche Didaktisierung
- Vyučovací jazyk
- Němčina
- Informace učitele
- -
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2020, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2020/NJ3DC_1KUL