PdF:NJ_D402 Kreativní psaní - Informace o předmětu
NJ_D402 Kreativní psaní
Pedagogická fakultapodzim 2020
- Rozsah
- 0/1/0. 6 hodin v kombinované formě. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Helena Hradílková (cvičící)
Mgr. Ing. Petr Pytlík, Ph.D. (cvičící) - Garance
- prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D.
Katedra německého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Helena Rytířová
Dodavatelské pracoviště: Katedra německého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- NJ_D402/01: Pá 16. 10. 8:00–9:50 učebna 55, Pá 13. 11. 8:00–9:50 učebna 55, Pá 11. 12. 8:00–9:50 učebna 55, H. Hradílková, P. Pytlík
- Předpoklady
- minimale Deutschkenntnisse auf dem Niveau B1+
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 26 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- - eigene Texte auf Grund diverser Techniken des kreativen Schreibens produzieren,
- kritische Reflexion über eigenes Schreibprodukt sowie über die Texte anderer Kollegen/innen formulieren - Výstupy z učení
- Studierende sind fähig
- eigene Texte auf Grund diverser Techniken des kreativen Schreibens zu produzieren,
- kritische Reflexion über eigenes Schreibprodukt sowie über die Texte anderer Kollegen/innen zu formulieren. - Osnova
- Techniken des imaginatives Schreiben, Schreiben nach Stimuli (visuell, auditiv, emotionell etc.), Belebung von Fotos, automatisches Schreiben, Mind Mapping.
- Die Hauptrolle spielen Vorstellungskraft, Phantasie, Emotionen und individuelle Sichtweise.
- Literatura
- doporučená literatura
- Martens, Lieselotte. Kreatives Schreiben im DaF-Unterricht. Brno 2004.
- FIŠER, Zbyněk. Tvůrčí psaní: malá učebnice technik tvůrčího psaní. 1. vyd. Brno: Paido. Edice pedagogické literatury., 2002, 164 s. ISBN 80-85931-99-0. info
- BRENNER, Gerd. Kreatives Schreiben :ein Leitfaden für die Praxis. 1. Aufl. Frankfurt am Main: Scriptor, 1990, 192 s. ISBN 3-589-20998-4. info
- Kreatives Schreiben an Hochschulen :Berichte, Funktionen, Perspektiven. Edited by Hans Arnold Rau. Tübingen: Max Niemeyer Verlag, 1988, viii, 129. ISBN 3-484-22042-2. info
- Výukové metody
- Seminar - Präsentation und Anwendung von diversen Techniken des kreativen Schreibens, Elaboration der Texte, Bewertung der Texte, Diskussion über den Schreibprozess.
- Metody hodnocení
- Aktive Teilnahme an allen Terminen. Schriftliche Bewertung vorgestellter Aktivitäten.
- Vyučovací jazyk
- Němčina
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2020, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2020/NJ_D402