SO504 Mentoring profesních praxí

Pedagogická fakulta
podzim 2020
Rozsah
0/2/0. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. et Mgr. Martina Kurowski, Ph.D. (přednášející)
MgA. Lenka Polánková, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Petr Soják, Ph.D. (přednášející)
Garance
Mgr. et Mgr. Martina Kurowski, Ph.D.
Katedra sociální pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Kateřina Štěpařová
Dodavatelské pracoviště: Katedra sociální pedagogiky – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
SO504/01: Pá 30. 10. 14:00–15:50 kancelář vyučujícího, Pá 20. 11. 14:00–15:50 kancelář vyučujícího, Pá 27. 11. 14:00–15:50 kancelář vyučujícího, M. Kurowski
Předpoklady
SOp136 Praxe souvislá volnočasová || SOp139 Praxe souvislá pedagogická
Tento předmět mohou absolvovat pouze studenti Katedry sociální pedagogiky (konkrétně studenti 3. ročníku Bc. studia a magisterští studenti prezenční i kombinované formy), kteří mají za sebou již některou z povinných pedagogických praxí na katedře.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 15 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/15, pouze zareg.: 0/15
Mateřské obory/plány
předmět má 9 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Cílem tohoto předmětu je poskytnout studentům možnost reflektovat absolvované praxe na základě vlastních zkušeností. Mentor (tzn. student předmětu SZ9BP_MPX Mentoring profesních praxí) na základě svých vlastních zkušeností a rozhovorů s praktikujícími studenty bude dávat studentům na praxi zpětnou vazbu k jejich činnosti. Realizovaná zpětná vazba bude formou jeden na jednoho, ve výjimečných případech bude mentor pracovat s malou skupinou studentů z nižších ročníků.
Výstupy z učení
Student bude po absolvování předmětu schopen: - analyzovat náročné situace na ped. praxích, - umět podpořit praktikující studenty v obtížných situacích při výkonu jejich praxe, - posílit vhodné strategie při výkonu ped. praxe.
Osnova
  • 1. Seznámení se s místem vlastní praxe 2. Představení činností na praxi 3. Vzájemná reflexe pedagogických praxí 4. Sebereflexe pedagogických praxí 5. Zhodnocení významu mentoringu jako podpory při ped. praxi – zpětná vazba mentorovi.
Literatura
    povinná literatura
  • REITMAYEROVÁ, Eva. Cílená zpětná vazba : metody pro vedoucí skupin a učitele. Illustrated by Věra Broumová. Vydání první. Praha: Portál, 2007, 173 stran. ISBN 9788073673178. info
Výukové metody
Bloková zpětnovazební setkání, council
Metody hodnocení
aktivní účast na setkáních, konzulrtace s mentorem
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každý semestr.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2016, jaro 2017, podzim 2018, jaro 2019, podzim 2019, jaro 2020, jaro 2021, podzim 2021, jaro 2022, podzim 2023.