SPp029 Reflektivní seminář

Pedagogická fakulta
podzim 2020
Rozsah
0/0/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
PhDr. Mgr. Dana Zámečníková, Ph.D. (přednášející)
Garance
prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.
Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: PhDr. Mgr. Ilona Fialová, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
předmět má 6 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Cílem předmětu je poskytnout studentům možnost přípravy na praxi. Studenti budou prezentovat své plány, reflektují své schopnosti a dovednosti, které budou při praxi využívat, budou vyjadřovat svá očekávání, budou diskutovat o dané problematice a dostane se jim zpětné vazby k jejich praxi (od vyučujících a odborníků z praxe).
Výstupy z učení
Výstupy z učení: • je student schopný využívat teoretické znalosti v praxi, reflektovat své schopnosti a dovednosti, analyzovat životní situace osob se zdravotním postižením či znevýhodněním; • umí vytvářet činnosti s ohledem na vybranou cílovou skupinu a situaci.
Osnova
  • Příprava na praxi s ohledem na místo a cílovou skupinu vytváření plánů a činností pro praxi (týmová práce ve dvojicích, ve skupině) prezentace plánů, diskuse, vstupy odborníků z praxe uvědomění vlastních schopností a dovedností využitelných v praxi.
Literatura
    doporučená literatura
  • BARTOŇOVÁ, Miroslava a Jarmila PIPEKOVÁ. Manuál pro pedagogickou praxi: teorie a praxe. 1.vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2011, 141 s. ISBN 978-80-210-5497-4. info
  • HÁJEK, Karel. Práce s emocemi pro pomáhající profese : tělesně zakotvené prožívání. Vyd. 1. Praha: Portál, 2006, 119 s. ISBN 8073671077. info
  • FILOVÁ, Hana. Fakultní cviční učitelé v reflexi studentů učitelství primární školy. In LUKÁŠOVÁ KANTORKOVÁ, H. (ed.) Příprava učitelů pro primární vzdělávání v ČR a budoucí plánování scénářů v Evropě. Sborník Výzkumného záměru organizace VZO: msm 1745000. Ostrava: PedF OU, 2004, s. 187-198, 10 s. ISBN 80-7042-376-5. info
    neurčeno
  • PÖRTNER, Marlis. Na osobu zaměřený přístup v práci s lidmi s mentálním postižením a s klienty vyžadujícími trvalou péči. Translated by Petr Babka. Vyd. 1. Praha: Portál, 2009, 175 s. ISBN 9788073675820. info
  • POKORNÝ, Jiří. Manuál tvořivé komunikace. 2. přeprac. a dopl. vyd. Brno: Cerm, 2004, 300 s. ISBN 8072043307. info
Výukové metody
Skupinová práce, projektová práce, prezentace, diskuse, domácí příprava - samostudium.
Metody hodnocení
Aktivní zapojení studentů na seminářích, prezentace plánu praxe, hospitace studentů na praxi, reflexe praxí.
Informace učitele
Další informace budou sděleny vyučujícím při zahájení výuky.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2018, jaro 2019, podzim 2019.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2020/SPp029