PdF:VIb016 Ateliér nových médií - Informace o předmětu
VIb016 Ateliér nových médií
Pedagogická fakultapodzim 2020
- Rozsah
- 0/3/0. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- MgA. Jana Francová, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- MgA. Jana Francová, Ph.D.
Katedra výtvarné výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Jitka Juřicová
Dodavatelské pracoviště: Katedra výtvarné výchovy – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- VIb016/01: St 17:00–19:50 učebna 18B, J. Francová
- Předpoklady
- VVb013 Nová média
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Vizuální tvorba se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Výtvarná výchova a vizuální tvorba se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-VV3S) (3)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je prohloubení orientace studentů v oblasti nových médií, kontinuální rozvoj kreativity a schopnosti tvůrčího vyjádření, odpovědné práce s tématem a kompetence vést o něm dialog. Student porozumí základním pojmům a technologickým postupům. Bude aktivně přistupovat k individuálně stanovenému tématu, definovat klíčová slova, získávat data, informace a inspirační zdroje k tématu náležející. Souběžně bude rozvíjet technologické dovednosti. Bude schopen komunikovat o svém projektu a vysvětlit obsahové a tvůrčí mechanismy vlastního díla.
- Výstupy z učení
- Student si prohlubuje orientaci v oblasti nových médií, kontinuální rozvoj kreativity a schopnosti tvůrčího vyjádření, odpovědné práce s tématem a kompetence vést o něm dialog. Student porozumí základním pojmům a technologickým postupům. Bude aktivně přistupovat k individuálně stanovenému tématu, definovat klíčová slova, získávat data, informace a inspirační zdroje k tématu náležející. Souběžně bude rozvíjet technologické dovednosti. Bude schopen komunikovat o svém projektu a vysvětlit obsahové a tvůrčí mechanismy vlastního díla.
- Osnova
- • vymezení oblasti tvůrčího zadání • pravidelné individuální i skupinové konzultace, které definují a zacílí problematiku uměleckého sdělení tak, aby výsledný umělecký projekt byl srozumitelný a v intencích postmoderní rétoriky přijatelný • průběžný rozvoj a případná transformace tématu na základě aktuálního sběru dat a vznikajících praktických výstupů • prezentace a obhájení vlastních aktivit, důraz je kladen kvalitu a na autentičnost výtvarného vyjádření
- Literatura
- povinná literatura
- TRIBE, Mark a Reena JANA. New media art. Edited by Uta Grosenick. Köln: Taschen, 2009, 95 s. ISBN 9783836514101. info
- RUSNÁKOVÁ, Katarína. V toku pohyblivých obrazov : antológia textov o elektronickom a digitálnom umení v kontexte vizuálnej kultúry. 1. vyd. Bratislava: Vysoká škola výtvarných umení, 2005, 193 s. ISBN 8088675979. info
- MCLUHAN, Marshall. Člověk, média a elektronická kultura : výbor z díla. Translated by Irena Přibylová - Martin Krejza. Vyd. 1. Brno: Jota, 2000, 415 s. ISBN 8072171283. info
- doporučená literatura
- FRANCOVÁ, Jana, Eva STROUHALOVÁ, Jan CHARVÁT, Ondřej NAVRÁTIL, Hana KARKANOVÁ a Martin RAUDENSKÝ. FK 15 umění autorské knihy a výtvarná výchova. 2016. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2016, 209 s. ISBN 978-80-210-8471-1. info
- Výukové metody
- individulání a skupinové prezentace
- Metody hodnocení
- veřejná prezentace výsledků
- Informace učitele
- Předmět je povinný pro studenty vizuální tvorby. Zároveň se jedná o volitelnou nabídku pro studenty výtvarné výchovy, kteří se chtějí specializovat na problematiku nových médií s ohledem na předpokládanou realizaci závěrečné práce.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2020, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2020/VIb016