PdF:VVc023 Zprostředkování a popularizace - Informace o předmětu
VVc023 Zprostředkování a popularizace umění v galerijních a výchovných institucích a umění ve veřejném prostoru 3
Pedagogická fakultapodzim 2020
- Rozsah
- 0/0/.7. 8 hod. / obor ZS1 VV 6 hod. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- prof. PaedDr. Radek Horáček, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- prof. PaedDr. Radek Horáček, Ph.D.
Katedra výtvarné výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Jitka Juřicová
Dodavatelské pracoviště: Katedra výtvarné výchovy – Pedagogická fakulta - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství Výtvarné výchovy na 2. stupni ZŠ (program PdF, C-CV)
- Cíle předmětu
- Studující se seznamují se zprostředkováním umění a s metodami aktivizující práce v galerii. Jsou informováni o základech historie práce muzeí a galerií i o současném poslání a typologii galerií. Jsou připravováni na aktivní práci s mládeží před výtvarným dílem. Studující jsou konfrontováni s definicemi a terminologií a osvojují si poznatky o hlavních vývojových proudech v teorii umění.
- Výstupy z učení
- Student si osvojí poznatky o podstatě oboru, zná základní terminologii, osobnosti, metodologické koncepty a vývojové etapy teorie umění. Na konci kurzu je student schopen vytvořit a uskutečnit galerijní animaci před výtvarnými díly a je seznámen se základy práce galerií a muzeí umění.
- Osnova
- • historie a současnost muzeí umění a galerií • galerijní animace, osobnost animátora a lektora • mluvený projev v galerii a tvorba písemných interaktivních mateirálů • práce pro veřejnost v zahraničních a českých galeriích • principy týmové práce v muzeu a galerii • propagace výstavy, informační materiály pro návštěvníky
- Literatura
- Kesner, L. (1997). Vizuální teorie: současné anglo-americké myšlení o výtvarných dílech. Jinočany: H.
- Pospiszyl, T. (Ed.). (1998). Před obrazem: antologie americké výtvarné teorie a kritiky (1. vyd.). Praha: OSVU.
- Horáček, R. (1998) Galerijní animace a zprostředkování umění. 1. vyd. Brno: CERM.
- Horáček, R., Fišer, Z. & Havlík, V. (2010) Slovem, akcí, obrazem: příspěvek k interdisciplinaritě tvůrčího procesu. Brno: Masarykova univerzita.
- Kesner, L. (2000) Muzeum umění v digitální době: vnímání obrazů a prožitek umění v soudobé společnosti. Praha: Argo.
- Kroupa, J. (1996). Školy dějin umění: metodologie dějin umění (1. vyd.). Brno: Masarykova univerzita.
- Výukové metody
- seminář, teoretická příprava
- Metody hodnocení
- domácí práce
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2020, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2020/VVc023